Gå til innhold

Lovlig med to på scooter?

TiNuSsS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dersom det er over en viss kubikk(hvertfall over 50 kubikk), den er godkjent og bygd for 2.. og du har sertifikat som sier at du kan kjøre den.. så er det lov!

men ellers er det ingen nåde! hvis begge har hjelm og det er ei pen jente du har bakpå, så kan du kansje slippe unna det med en advarsel.. det har hvertfall jeg gjort :p

Lenke til kommentar
dersom det er over en viss kubikk(hvertfall over 50 kubikk), den er godkjent og bygd for 2.. og du har sertifikat som sier at du kan kjøre den.. så er det lov!

men ellers er det ingen nåde! hvis begge har hjelm og det er ei pen jente du har bakpå, så kan du kansje slippe unna det med en advarsel.. det har hvertfall jeg gjort  :p

9217387[/snapback]

kubikk har ikke noe med saken å gjøre. enkelt og greit så er ikke moped et kjøretø den norske stat ser på som transport for to. du kan få en "moped" på 35 Kubikk godkjent med 2 sitteplasser men da å fører ha lettmotorsykkellappen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Slik som jeg har hørt er det slik at når du triller mopeden på fortauet med nøkklene i lommen er mopeden reknet som Trøsykkel, det er jo ikke ulovelig og være 2 stk på vanlig sykkel.

9326222[/snapback]

det vil kanskje funke vis du har en av disse eldre scooterene som har pedaler som kan sykles. ellers kan jeg ikke fatte å begripe hvordan det kan stemme.

vis du dytter en bil istedet for å bruke motoren, er det da mer lovlig å ha flere i bilen en vis bilen sviver?

du kan vel si det slik at jeg tviler du vil bli stoppet av politiet vis du dytter/triller mopeden og det ikke går så veldig fort. men treffer du på riktige politimannen kan du/dere få bot for to på en moped, kjøring uten påbudte lys i bruk(med mindre dere har koble de på bryter i stedet for tenning) og eventuelt hvis dere ikke har på dere hjelm. dette grunnet det er ting det står at en moped skal ha når den er i bruk. ikke når den er i gang og sviver, men under bruk.

skal også sies at vis du/dere dytter litt og renner litt sånn rimelig sakte så vil nok politiet bry seg mindre en om at du/dere har fart ned en litt lang bakke sånn at dere begynner å komme i hastigheter rundt kanskje 30 eller mer.

skal vel også sies at en moped er et motorkjøretøy og skal ikke egentlig befinne seg på et fortau med mindre det fortauet også er eneste måte å komme til et hus eller lignende. ikke det at det er noe noen bryr seg om :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...