Gå til innhold

Drivere for tastaturer, kontrollere, ++

Anbefalte innlegg

Heyh,

Koker sammen en server nå som skal få kjøre Linux (litt usikker på distro; forslag?), den vil for det meste bestå av gamle ting henta ut fra forskjellige PC-vrak, (PIII 800MHz, litt RAM (hvor mye?), men nye disker). Jeg er litt usikker når det gjelder drivere. Jeg skal ha et SATA-kontrollerkort, bør jeg være på utkikk etter spesielle merker/modeller som er bedre på Linux-støtte enn andre eller skal jeg bare kjøre på og ta hvasomhelst og satse på at det funker? Og Kan jeg regne med at et CNet-nettverkskort jeg har liggende her skal funke? Og tastaturer, der må jeg skaffe noe nytt. Jeg har vurdert dette gøyale tastaturert fordi det er lett å oppbevare, men det står ikke noe om Linux i spect. Bør det gå?

-G.G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det aller meste av slikt har drivere i Linux. Det kan kanskje lønne seg å velge en kontroller som har vært på markedet en stund, altså ikke noe som er helt nytt. Du skal ha mye uflaks om ikke nettverkskortet funker, sålenge det ikke er snakk om trådløse kort, har slikt svært god støtte i linux.

Ser at det tastaturet støtter PS2, det skal dermed ikke være noe "u-standard" med det, og det bør funke like godt i linux som i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...