Gromle Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jakter på ny gammel bil nå, og har funnet noen aktuelle innenfor budsjettet. Disse er biler jeg har lyst på: 92-93 BMW 525i (helst 93 eller nyere pga Vanos) 94-95 Mondeo 2,5 V6 Andre forslag til morro og spreke biler i den størrelsen? Litt mer fornuftige alternativer: 97-98 Skoda Octiva (men de i den prisklassen har 1,6 med 105hk, blir kanskje litt lite i den bilen?) Toyota Carina\camry er også akuelle biler. Noen kommentarer\forlslag til andre biler jeg burde sjekke ut? Det viktigste er at er litt størrelse på bilen (er 1,91 høy), er komfortabel på langkjøring og har midtarmlene fremme. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jakter på ny gammel bil nå, og har funnet noen aktuelle innenfor budsjettet. Disse er biler jeg har lyst på: 92-93 BMW 525i (helst 93 eller nyere pga Vanos) 94-95 Mondeo 2,5 V6 Andre forslag til morro og spreke biler i den størrelsen? Litt mer fornuftige alternativer: 97-98 Skoda Octiva (men de i den prisklassen har 1,6 med 105hk, blir kanskje litt lite i den bilen?) Toyota Carina\camry er også akuelle biler. Noen kommentarer\forlslag til andre biler jeg burde sjekke ut? Det viktigste er at er litt størrelse på bilen (er 1,91 høy), er komfortabel på langkjøring og har midtarmlene fremme. 9169690[/snapback] Av disse bilene er vel Toyota Camry og Skodaen de mest holdbare... Camry får du faktisk med V6 og 188HK hvis du vil ha litt motor. Skodaen ville jeg kun tatt som tdi og da er den relativt kvikk, og usannsynlig rimelig i drift. Toyota Camry går for å være meget driftssikker og tåler meget høy km før bilen tar kvelden. Det er også en meget stor bil, så plassmessig bør det ikke by på særlig problemer. En annen bil å vurdere er Toyota Carina E. Jeg på 188 hadde ingen problemer mht plass, så da burde 193 gå greit. 1,6ern er helt grei å kjøre, og 2litern går for å være kvikk. Dette er også en meget driftsikker bil. BMW 5-serie av eldre årgang ville jeg holdt meg unna da de er dyre å reparere på, og ikke de er ikke de mest driftsikre bilene.. mvh Raimo Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Toyota er absolutt ett alternativ. Octavia TDI utgår ettersom de ligger priset noen hakk over mitt budsjett. Og kommer nok til å unngå diesel inntil videre til man ser hva de luringene på tinget gjør med årsavgiften til neste år. Men den Toyota Carina, er det ikke den 1,8litern som er mest vanlig i den bilen? Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Toyota er absolutt ett alternativ. Octavia TDI utgår ettersom de ligger priset noen hakk over mitt budsjett. Og kommer nok til å unngå diesel inntil videre til man ser hva de luringene på tinget gjør med årsavgiften til neste år. Men den Toyota Carina, er det ikke den 1,8litern som er mest vanlig i den bilen? 9170251[/snapback] 1,6ern og 1,8ern er de som er vanligst på Carina. Av disse har jeg bare prøvd 1,6 og den gikk greit nok. 1,8 skal være en sparemotor som er billig i drift men som ikke er så veldig kvikk... Mvh ' Raimo Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Da er kanskje ikke Octavia 1,6 så ikke heller. For de er vel ganske like i størrelse? Har aldri prøvd en Carina, så er ganske grønn på den modellen. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jepp de er vel omtrent på samme størrelse. Octavia er en bil jeg selv vurderte å kjøpe for et par år siden, men da i 4x4 og dieselutgave. Kvalitetsmessig skal det være noe av det bedre VAG har prestert. Men det skurrer litt hos meg med VAG og bensinmotorer uten at det nødvendigvis betyr at motorene er dårlig. Bor du i litt sentrale strøk er det sikkert gode muligheter til å få prøvekjørt aktuelle kandidater, og på den måten gjøre seg opp en mening om hva som passer best for deg. Bare sørg for at det eksemplaret du ender opp med er godt vedlikeholdt slik at du slipper å ende opp med dyre reparasjoner som dempere, registerreim og bremser. Mvh Raimo Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Har kjørt endel Octavia som leiebil og likte jeg meg godt i! Men det var da dieselutgavene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå