Gå til innhold

Suger virkelig Celeron?

KaiFM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

@"bucket":

Den testen du linker til (bra forresten) viser jo en sammenlikning mellom "billig-core 2 utgave" vs. "ekte" Conroe (2160 vs. 6600).

Celeron L er forsåvidt basert på samme arkitektur (Core 2), men altså singlecore.

Dvs. ytelsene vil være markant lavere/dårligere i alt av tester/bruk som utnytter multitasking(flerkjernetråder).

Men de nyeste Celeron-utgavene er slett ikke dårlige og/eller har noe felles med tidligere utgaver av Celeron.

Men:

Nå er prisforskjellen mellom de rimeligste dualcore(Core 2 Duo) og Celeron L så liten at det er vel mest spesielt interesserte (klokkere) og en og annen "budsjettkjøper" som vil velge disse fremfor en "ekte" Core 2 CPU.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Celeron 356, som går på 3.33 Ghz orginalt. Denne er overklokket til 5Ghz, og selv da, får jeg bare ca. 8000 poeng i 3DMark06 med 2 8800GTS  i SLI. Mot 15500 med en E6600 på 3.6 Ghz.

Blir en urettferdig sammenligning, i og med at 356 er fra Netburst-generasjonen.

9198521[/snapback]

Jeg fikk dessverre ikke med meg at dette bare gjaldt de nye Celeron, som er basert på Core 2 arkitekturen :(

Lenke til kommentar

Har ikke kjørt noen andre benchmarks enn 3DMark05 og 06 på maskinen med X1950 Pro-kortet, men før sto kortet i en maskin med en Pentium 4 - 3.5 GHz. Da var resultatene hhv. 7300 og 3980 poeng. I maskinen med Celeron 440 @ 3 GHz er resultatene 8903 og 4510 poeng. Får teste noen spill senere og se hva forskjellen er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...