Gå til innhold

Nettverk mellom to bærbare pc uten kabel og ruter.

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe meg ?

Prøver å sette opp nettverk mellom to bærbare pc. (Bare datamaskin til datamaskin-nettverk (ad hoc) ) Så langt alt bra.

Problemet er når jeg kommer så langt at jeg skal skrive passord for Nettverksnøkkel, da får jeg denne melding.

"Nettverkspassordet må bestå av 40 eller 104 biter, avhengig av nettverkskonfigurasjonen. Dette kan angis som 5 eller 13 ASII-tegn eller 10 eller 26 heksadesimale tegn."

Jeg har forsøkt med forskjellige passord som jeg ønsker å bruke, men nei. Har også forsøkt med passord fra en passord generator med ASII-tegn og heksadesimale tegn, det går heller ikke får samme melding.

Dette skal da ikke være så komplisert, hva gjør jeg galt ?

Skal jeg heller krysse av for "Nøkkelen angis automatisk for meg" ? Da får jeg jo ikke passord beskyttet nettverket og har heller ikke kode ved oppkobling av pc nummer to ?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal jeg heller krysse av for "Nøkkelen angis automatisk for meg" ? Da får jeg jo ikke passord beskyttet nettverket og har heller ikke kode ved oppkobling av pc nummer to ?

:hmm:

9169530[/snapback]

Kan jeg prøve å sette opp uten passord først, vil jeg da kunne legge inn passord etterpå når alt er oppe og går ?

NB! Jeg har kabel inn til pc nr.1 prøver å opprette enkelt trådløst nettverk til pc nr.2 Dette er omtalt detaljert i nyeste K-Komputer

Det er bare passordet jeg har problemer med :hmm:

Jeg vil tro dette er en lett sak for mange her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...