Gå til innhold

ER det noen forskjell på QX 6700 og nye Q 6700?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny prosesor og lurer på om det er noen forskjell på QX 6700 og den nye Q 6700? Leste noe om låst og ulåst multiplier, men forstod ikke om det var en forskjell på de to eller om det eventuelt hadde noen praktiske betydning?

Endret av Gurgalmei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skal kjøpe ny prosesor og lurer på om det er noen forskjell på QX 6700 og den nye Q 6700?  Leste noe om låst og ulåst multiplier, men forstod ikke om det var en forskjell på de to eller om det eventuelt hadde noen praktiske betydning?

9169463[/snapback]

 

Eneste forskjellen så vidt jeg kan se er at QX6700 har en ulåst multiplier, noe som kan være en fordel hvis en skal klokke prosessoren, Men hvis du ikke skal gjøre det så er det ingen ytelsesforskjell mellom de to prosessorene.

Lenke til kommentar
Eneste forskjellen så vidt jeg kan se er at QX6700 har en ulåst multiplier, noe som kan være en fordel hvis en skal klokke prosessoren, Men hvis du ikke skal gjøre det så er det ingen ytelsesforskjell mellom de to prosessorene.

9169557[/snapback]

 

Jeg planlegger å klokke, men er helt nybegynner. Hvor stor begrensning setter dette med låst multiplier? ER det slik at med ulåst multiplier så kan man klokke mye lenger??

Endret av Gurgalmei
Lenke til kommentar

Du kan klokke en del lenger ja. Med låst Multipiler er det FSB som får merke det.

Noen foretrekker og sette ned Multipiler og bare justere FSB. Men du har

litt mer "rom" med ulåst multipiler om jeg ikke tar helt feil.

Endret av Debate
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Eneste forskjellen så vidt jeg kan se er at QX6700 har en ulåst multiplier, noe som kan være en fordel hvis en skal klokke prosessoren, Men hvis du ikke skal gjøre det så er det ingen ytelsesforskjell mellom de to prosessorene.

9169557[/snapback]

 

Jeg planlegger å klokke, men er helt nybegynner. Hvor stor begrensning setter dette med låst multiplier? ER det slik at med ulåst multiplier så kan man klokke mye lenger??

9170907[/snapback]

 

Du kan nok forvente en høyere klokk med en QX6700 på grunn av den ulåste multiplieren, Men samtidig må en tenke på at denne prosessoren har en TDP på hele 130w, noe som er veldig høyt, det tallet vil også bare øke hvis en skrur opp spenningen til prosessoren.

 

Hvis en har et FSB villig hovedkort kan en nå ganske høyt med en Q6700 også, denne vil nok også ha mer og gå på før det blir for varmt, på grunn av den lavere TDPen som Q6700 har.

 

Det jeg ville ha satset på er en Q6700 kombinert med et FSB villig hovedkort, jeg vil tro en slik kombinasjon vil klokke ganske bra, så sant en har god nok kjøling...

Lenke til kommentar
Eneste forskjellen så vidt jeg kan se er at QX6700 har en ulåst multiplier, noe som kan være en fordel hvis en skal klokke prosessoren, Men hvis du ikke skal gjøre det så er det ingen ytelsesforskjell mellom de to prosessorene.

9169557[/snapback]

 

Jeg planlegger å klokke, men er helt nybegynner. Hvor stor begrensning setter dette med låst multiplier? ER det slik at med ulåst multiplier så kan man klokke mye lenger??

9170907[/snapback]

 

Du kan nok forvente en høyere klokk med en QX6700 på grunn av den ulåste multiplieren, Men samtidig må en tenke på at denne prosessoren har en TDP på hele 130w, noe som er veldig høyt, det tallet vil også bare øke hvis en skrur opp spenningen til prosessoren.

 

Hvis en har et FSB villig hovedkort kan en nå ganske høyt med en Q6700 også, denne vil nok også ha mer og gå på før det blir for varmt, på grunn av den lavere TDPen som Q6700 har.

 

Det jeg ville ha satset på er en Q6700 kombinert med et FSB villig hovedkort, jeg vil tro en slik kombinasjon vil klokke ganske bra, så sant en har god nok kjøling...

9171643[/snapback]

 

Takk for tilbakemelding. ER helt nybegynner på dette med klokking, så jeg må bare spørre hvordan man kan vite om HK er FSB-villig?

 

Planlegger å kjøpe Gigabyte GA-P35-DQ6

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334479

Det får bra omtale i tester, selv om jeg har lest at det kan kreve litt dremling eller annen tilpasning å bruke annet enn standard kjøler til prosessoren

 

Om overklokking og bios står bla dette:

http://www.driverheaven.net/reviews/p35mob...verclocking.php

http://www.tweaktown.com/reviews/1105/5/pa...king/index.html

http://techreport.com/reviews/2007q2/p35-mobos/index.x?pg=6

Lenke til kommentar

Maks. databushastighet 1333 MHz

 

det er et av de nye korta som støtter 1333 fsb

men QX6700 vil også produsere mer varme enn Q6700, den er dyrere og sluker mer strøm.

 

Jeg ville gått for q6700 i denne sammenhengen, men spør du meg ville jeg valgt E6850

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...