Kjetil Lura Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Men nå sverger jeg til Seagate, som ingen kan hamle opp med når det gjelder lydnivå... Har aldri hørt en seagate av nyere dato. Men for meg er ikke det som er det viktigste om at den er stille, men raske som fann både på les og skive. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 IBM's IDE er som raske SCSI Disker -trenger kjøling.det er bare hos barn uten kjøling at dem røk i hytt og pine. Bullshit! Jeg har hatt 4 IBM harddisken som alle har tatt kvelden! De har stått i et romslig Chieftec Dragon Fulltower med bl.a 8 80mm vifter, der 7 av de kun har tatt seg av kabinettdelen! 2 av de blåste rom-luft rett på diskene, som stod med 1 hdd lengde fra hverandre! SÅ ikke kom her å si at de funker fint om du har god kjøling! Jeg er såpass pissed på IBM's harddisker at du får aldri meg til å kjøpe mer fra IBM. Nå sverger jeg til WD som jeg aldri har hatt problemer med! Seagate Barracuda V er en meget bra disk også, IV serien var også bra. Venter bare på Barracuda V S-ATA med 8MB cash, så flesker jeg til med en 120 GB til. Holder ikke med 300 GB diskplass. Skal du kjøpe disk, så kjøp WD's SE disker med 8MB cash! -Chief- Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 jeg kjøpte heller ikke datamaskin for at den skulle være stille, derfor kjøpte jeg WD, hadde jeg skulle hatt en datamaskin som var stille, hadde den vært bare til pynt, kunne like gjerne klart meg med ett tomt kabinett da Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Fakta? Tester? Raw facts stright from the source? YES PLEASE Bilde1 <- IBM best Bilde2 <- IBM best Bilde3 <- IBM best Bilde4 <- IBM best Bilde5 <- IBM best Bilde6 <- IBM på tredje Bilde7 <- IBM på andre Bilde8 <- IBM best The 333 power-on hours (POH) defined in the 120GXP data sheet is not a new spec for our GXP drives; it is consistent with what we've held our desktop drives to in previous generation drives. The 333 power-on spec is not an indication of a maximum number of power-on hours or limitation of the Deskstar 120GXP. Our specifications indicate that the 333 power-on hours per month represent typical desktop PC usage. This assumes an 11-hour day based on a 30 day month. Users can and have successfully run the drive more than 11 hours a day and 333 hours per month; the drives have been used successfully in 24x7 environments. IBM stands by the 3-year warranty for the 120GXP. Power-on hours will not be a determining factor in negating the warranty. Slutt å hør på rykter, og google deg frem til sannheten. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Slutt å hør på rykter, og google deg frem til sannheten. Det har det aldri vært noe tvil om! At IBM diskene er raskest er helt greit, men de bråker, og de blir ødelagt! 4 disker har jeg mistet. Og du kan tenke deg all data jeg har mistet på de diskene! Data fra jeg gikk på gymnaset og greier, litt kjekt å ha, men takket være "kvalitet" fra Ikke Best Merke, har jeg ikke de dataene lenger! WD funker iallfall. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Slutt å hør på rykter, og google deg frem til sannheten. Det har det aldri vært noe tvil om! At IBM diskene er raskest er helt greit, men de bråker, og de blir ødelagt! 4 disker har jeg mistet. Og du kan tenke deg all data jeg har mistet på de diskene! Data fra jeg gikk på gymnaset og greier, litt kjekt å ha, men takket være "kvalitet" fra Ikke Best Merke, har jeg ikke de dataene lenger! WD funker iallfall. Joda WD fuker bra dem men det gjør ibm også. Har aldri byttet noen ibm disker eg, kan dessverre ikke si det samme om maxtor, wd, seagate var faktisk scsi. Når du sier at du har hatt 4 ibm disker som er blitt ødealgt. Flytter du mye på kabinettet ditt. Leste en artikkel om hd'er som tok kvelden som de mente var åraken til at diskene ble defekte. Ut og inn til venner og til store lan. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 har selv 3 stk western digital 120gb 7200rpm 8mb cache disker og er MEGET fornøyd. Har også 4 ibm disker hvor den ene etter den andre dør. Hold deg langt unna IBM. Lenke til kommentar
chris Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg ville gått for Seagate Barracuda , den har kjørt over WD på mange pungter i tester.. Jeg har bestilt to 120GB Seagate Barracuda selv hørte mye bra om... Flere anfre her også som har bestilt Seagate Barracuda bla..DivXdude!! WD støyer viste en del mer en Seagate Barracuda.. Skal bli bra å prøve Seagate.. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg ville gått for Seagate Barracuda , den har kjørt over WD på mange pungter i tester..Jeg har bestilt to 120GB Seagate Barracuda selv hørte mye bra om... Flere anfre her også som har bestilt Seagate Barracuda bla..DivXdude!! WD støyer viste en del mer en Seagate Barracuda.. Skal bli bra å prøve Seagate.. Vent litt nå, det stemmer kanskje at den vinner på en del tester over WD, men overførings hastighet og lese hastighet er WD i sin egen klasse. Men uansett som jeg har nevnt tidligere, tror jeg at de fleste kjøper denne disken for å lagre filmer, musikk osv.. og da trenger man jo ikke så veldig bra ytelse. Det er også rett at denne disken du nevner støyer mindre, men ikke merkbart. Lenke til kommentar
Mefisto Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg kan i skrivende stund innrømme at jeg har to stk. IBM harddisker, her jeg sitter med hørselvern Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Slutt å hør på rykter, og google deg frem til sannheten. Det har det aldri vært noe tvil om! At IBM diskene er raskest er helt greit, men de bråker, og de blir ødelagt! 4 disker har jeg mistet. Og du kan tenke deg all data jeg har mistet på de diskene! Data fra jeg gikk på gymnaset og greier, litt kjekt å ha, men takket være "kvalitet" fra Ikke Best Merke, har jeg ikke de dataene lenger! WD funker iallfall. Joda WD fuker bra dem men det gjør ibm også. Har aldri byttet noen ibm disker eg, kan dessverre ikke si det samme om maxtor, wd, seagate var faktisk scsi. Når du sier at du har hatt 4 ibm disker som er blitt ødealgt. Flytter du mye på kabinettet ditt. Leste en artikkel om hd'er som tok kvelden som de mente var åraken til at diskene ble defekte. Ut og inn til venner og til store lan. Man flytter ikke rundt på et chieftec dragon big tower så ofte J****skapen er jo som et stort møbel! Det blir som å spørre om man ofte flytter vaskemaskinen. Jeg tror nok de delikate små IBMene ligger trygt og stabilt i et chieftex-kabinett (jeg vet ikke hvordan det er med de mindre utgavene). Man kommer uansett ikke bort ifra at IBM har bæsja på lokket og laget dårlige harddisker! Jeg har selv hatt to IBMer som døde, neste harddisken jeg kjøper blir en Western Digital Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå