Gå til innhold

Bachelorstudium i fotojournalistikk: krav


mamama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm.. Er det lov?

 

Uansett; hvordan er det mulig å ha 74.7 poeng, og samtidig oppfylle kravene som stilles til dem som skal søke primærvitnemålskvoten? Selv om man har 6 i snitt, må man jo ha 14,7 ekstrapoeng for å oppnå 74,7 poeng...

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar

Dette var litt forklarende:

 

Fotojournalist ved Høgskolen i Oslo har ei opptaksprøve som består av fotoportefølje, heimeprøve og skoleprøve. Ein godkjent opptaksprøve kan gi maksimum 36 tilleggspoeng. Summen av ordinære konkurransepoeng og tilleggspoeng for opptaksprøva gir søkjarens totale poengsum.
Lenke til kommentar

Så etter hva jeg forstår er det lett å komme inn og det virker som en prestisjelinje..? :p Merkelig. Jeg hadde i hvert fall 46 poeng nå.

Får håpe jeg klarer å sanke masse poeng på den opptaksprøven da :)

En stund til enda men.

Merkelig system at man får 36 poeng, ja :hmm:

Lenke til kommentar

I utgangspunktet stiller jeg med positiv til opptaksformer som tester mer relevant kunnskap og ferdigheter med hensyn til studiet. I så måte tror jeg ikke denne testen, hvor en maksimalt kan score 36 poeng, er noe dum idé.

 

Men, ja, det svekker absolutt seriøsiteten til Samordna opptak sine statistikker og gir også et feilaktig og misvisende bilde av vanskelighetsgraden til å komme inn på studiet. Kanskje skremmer de høye verdiene til og med vekk framtidige fotojournalistikk-studenter.

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig. Så vidt jeg vet er dette et praktisk studie og da er det kjempeflott at man skal få vise til relevant arbeid for å komme inn. Men det at de bevisst gjør dette med ekstrapoengene for å profilere studiet på denne måten synes jeg er rart. Journalistene følger blindt med og gir dette studiet ufortjent publisitet pga. poengsummen.(Sannsynligvis vet alle journalistene om dette, men de er selv utdannet her ;))

Endret av vk1elev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...