norgeduden Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 heisann jeg prøve å lage et programm for å holde styr på min kunder men jeg for en feil mld som jeg ikke kjønner og lurer på om noen kan hjelpe meg her er i fartfalll mitt oppsett: Private Sub cmdadd_Click() buttonSwap ' switches the enabled button around econ1.Recordset.AddNew End Sub Private Sub update_Click() buttonSwap ' switches the enabled button around econ1.Refresh End Sub Private Sub Command1_Click() buttonSwap ' switches the enabled button around econ1.Recordset.Delete End Sub og på modulet : Public Sub buttonSwap() If Form1.cmdadd.Enabled = False Then Form1.cmdadd.Enabled = True Form1.cmdupdate.Enabled = False Else Form1.cmdadd.Enabled = False Form1.cmdupdate.Enabled = True End If End Sub når jeg starter programmet for jeg feil mld : If Form1.cmdadd.Enabled = False Then Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Dette er vel strengt tatt ikke .net? Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Dette er vel strengt tatt ikke .net? Nope. Minner meg om god makroprogrammering i Excel (VBScript) når jeg starter programmet for jeg feil mld : If Form1.cmdadd.Enabled = False Then Dette er vel ikke hele feilmeldingen du får ? Det er vel i denne linjen feilen ligger. Endret 29. juli 2007 av eiden84 Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Dette kan fikses på flere måter (velg en): Flytt prosedyren inn i formens kodevindu og endre Form1 til Me. Endre formens navn til Form1. Endre Form1 i prosedyren til from1. Erstatt buttonSwap-kallene (Bruk Search and Replace) med innholdet i prosedyren (helst ikke, dog). I tillegg kan du godt optimalisere prosedyren en smule: Public Sub buttonSwap() Form1.cmdupdate.Enabled = Form1.cmdadd.Enabled Form1.cmdadd.Enabled = Not Form1.cmdadd.Enabled End Sub Endret 30. juli 2007 av aadnk Lenke til kommentar
martbo Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Manfred; OP sier heller ikke at det er .net. Denne gruppa heter "Visual Basic/Qbasic" og omfavner dermed vbscript, "klassisk" vb, vba, vb.net, qbasic og andre vb-varianter. At du selv mener at .net er det eneste som er noen vits å bruke, har du allerede sagt mange ganger. Holder nå. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Det var ikke poenget hans (denne gangen) VB.NET spørsmål skal fortsatt postes i .NET-forumet. Alt eldre enn VB.NET skal postes her. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Lå ikke denne først i .net-forumet? Og ble flyttet av mod? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Ok, unnskyld if so. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Lå ikke denne først i .net-forumet? Og ble flyttet av mod? 9180486[/snapback] Det var det jeg trodde, stusset så ille på det.... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 ...så da kan kanskje enkelte roe nerva et par hakk før de vet alle sider av en sak... Jeez... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå