Gå til innhold

Bærbar til spilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på utkikk etter ganske det samme jeg også, har sett litt på HEL80i.

Ettersom jeg har fortsått når jeg har lest litt rundt omkring er dette et veldig godt kjøp :thumbup:

 

Men noe jeg lurte på i tillegg om noen andre kan svare på om det er noe særlig vits å legge til 2000,- å gå for IFL90?? Får man egentlig noe særlig for de penga??

Lenke til kommentar
Er på utkikk etter ganske det samme jeg også, har sett litt på HEL80i.

Ettersom jeg har fortsått når jeg har lest litt rundt omkring er dette et veldig godt kjøp :thumbup:

 

Men noe jeg lurte på i tillegg om noen andre kan svare på om det er noe særlig vits å legge til 2000,- å gå for IFL90?? Får man egentlig noe særlig for de penga??

9172616[/snapback]

 

Den største oppgraderingen fra Hel80i til IFL90+ er skjermkortet.

 

GeForce Go 7600 får rundt 1900 3dmark06 poeng mens GeForce 8600M GT får 3600 3dmark06 poeng.

 

GeForce 8600M har også støtte for DX10.

 

Hovedkort / Chipset er bare en 5-10% raskere i IFL90+.

Lenke til kommentar
Den største oppgraderingen fra Hel80i til IFL90+ er skjermkortet.

 

GeForce Go 7600 får rundt 1900 3dmark06 poeng mens GeForce 8600M GT får 3600 3dmark06 poeng.

 

GeForce 8600M har også støtte for DX10.

 

Hovedkort / Chipset er bare en 5-10% raskere i IFL90+.

9173306[/snapback]

 

Nå lurte jeg egentlig på HEL80i i forhold til IFL90 og ikke IFL90+ men okey.

Ser at både IFL90 og IFL90+ har en såkalt Santa Rosa plattform hva er egentlig dette?

Og de har også mulighet for Intel Turbo Memory, merker man noe til dette?

 

For å oppsumere, er det hvert 3 lapper ekstra for bedre skjermkort, Santa Rosa og Intel Turbo Minne på IFL90+ ift. HEL80i, når det mest avanserte spillet jeg spiller sannsynligvis er WoW??

Lenke til kommentar
Den største oppgraderingen fra Hel80i til IFL90+ er skjermkortet.

 

GeForce Go 7600 får rundt 1900 3dmark06 poeng mens GeForce 8600M GT får 3600 3dmark06 poeng.

 

GeForce 8600M har også støtte for DX10.

 

Hovedkort / Chipset er bare en 5-10% raskere i IFL90+.

9173306[/snapback]

 

Nå lurte jeg egentlig på HEL80i i forhold til IFL90 og ikke IFL90+ men okey.

Ser at både IFL90 og IFL90+ har en såkalt Santa Rosa plattform hva er egentlig dette?

Og de har også mulighet for Intel Turbo Memory, merker man noe til dette?

 

For å oppsumere, er det hvert 3 lapper ekstra for bedre skjermkort, Santa Rosa og Intel Turbo Minne på IFL90+ ift. HEL80i, når det mest avanserte spillet jeg spiller sannsynligvis er WoW??

9173992[/snapback]

 

Nei.

 

IFL90 er akkurat lik IFL90+, IFL90+ har bare 256mb større skjermkort, mulighet for høyere oppløsning på skjerm og 9 cells batteri.

 

Intel Turbo memory funker ikke som det skal i Vista pga dårlige drivere, ville heller brukt pengene på 3GB Ram.

 

Santa Rosa er kodenavnet på det siste chipsetet (hovedkort & hva det støtter) fra Intel.

Støtter bla 800MHz FSB på ram og CPU, -N Draft på WiFi og et par småting til.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Jeg ville absolutt ikke gått for 3GB ram! Jeg ville strengt tatt gått for 2GB ram hvis jeg var deg av følgende grunner. Vista 32 bit greier ikke å utnytte mer enn rundt 3GB ram. 3GB ram er strengt tatt ikke nødvendig. 4GB ram anbefales kun hvis du skal ha 64 bits OS. Men driverne til IFL90(+) er dårlige når det kommer til 64 bits. Jeg sitter her med en Compal IFL90+ fra Multicom med 64 bits Vista og har drøssevis med problemer. Skal sende inn PC-en og høre med dem hva som er problemet.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Jeg ville absolutt ikke gått for 3GB ram! Jeg ville strengt tatt gått for 2GB ram hvis jeg var deg av følgende grunner. Vista 32 bit greier ikke å utnytte mer enn rundt 3GB ram. 3GB ram er strengt tatt ikke nødvendig. 4GB ram anbefales kun hvis du skal ha 64 bits OS. Men driverne til IFL90(+) er dårlige når det kommer til 64 bits. Jeg sitter her med en Compal IFL90+ fra Multicom med 64 bits Vista og har drøssevis med problemer. Skal sende inn PC-en og høre med dem hva som er problemet.

9174722[/snapback]

 

Edit: Det er jo fordi at 32bit os ikke støtter 4GB ram at jeg syntes han burde gå for 3GB ram. :p

Skal han spille WoW er max ram en selvfølge, når man vandrer i byer med mye folk i spiser MMO ram som om det var IKEA's kjøttkaker i brunsaus.

 

64bits driverene i Vista har det blitt ordnings på. :)

 

Installerte Vista Ultimate 64bit på min IFL90+ her om dagen igjen, og det har gått veldig bra så langt. (Lastet ned de nyeste driverene fra siden til Compal).

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Takker for svar og tips. Jeg må si at IFL90 frister, men lommene er allerede vrengte :cry: Maskinen skal brukes mest til enkel spilling og XP funker sikkert fint i noen år til, så jeg bestillte like godt HEL80i. Har testet en maskin med tilsvarende specs og den funka fint til BF2, FM2007 og COH. Gleder meg :D

Endret av digitalplacebo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...