Gå til innhold

For mye overklokket....inget signal til skjerm

nero

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg

Jeg satte opp klokkefrekvensen fra 1200 til 1600Mhz, men etter det kom jeg ikke tilbake til bios. Det kom ikke lenger signal til skjermen. jeg prøvde å ta ut klokkebatteriet( i 10 sek, prøvde også og starte uten i noen sek) som er på hovedkortet, men det hjalp ikke.

Vet noen hvordan jeg kan få ting til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-31 17:51, nero skrev:

Kan noen hjelpe meg

Jeg satte opp klokkefrekvensen fra 1200 til 1600Mhz, men etter det kom jeg ikke tilbake til bios. Det kom ikke lenger signal til skjermen. jeg prøvde å ta ut klokkebatteriet( i 10 sek, prøvde også og starte uten i noen sek) som er på hovedkortet, men det hjalp ikke.

Vet noen hvordan jeg kan få ting til å fungere?

Hørtes ikke bra ut! Men for å nullstille BIOS hjelper det ikke å fjerne batteriet. Det kan faktisk stå på plass! Men derimot bør du FØRST fjerne 220v-forbindelsen til maskinen, deretter flytter du jumperen for "Clear Cmos" i flg. anvisningene for hovedkortet ditt.

Da skal BIOS gå tilbake til default settings, og forhåpentligvis får du liv i maskinen igjen! Lykke til!

Lenke til kommentar

Det kommer sikkert an på hvilket hovedkort du har, men du kan prøve en ting jeg gjorde da nøyaktig

samme problemet som du har nå dukket opp for en stund siden. Hadde da et Asus A7V HK (som har en bios som ikke kan rettes, rev. <1.4) .

Jeg dro også ut batteriet osv. uten at det hjalp. Men.... så hev jeg ut ram brikkene og startet opp, lot maskina hyle og skrike en liten stund. Skrudde den av igjen , satte brikkene i og starta opp ---> Rett inn i bios :->

Grunnen til dette er at Asus biosene har en sikkerhet innebygd som går ut på at den resetter klokkehastighet o.a. (til safe mode / default) om den ikke detekterer de mest vitale delene i maskina. Mulig at HK fra andre produsenter også har samme funksjon.

Sikkert verdt et forsøk.

Rune

Lenke til kommentar

Start opp maskinen mens du holder "Insert" inne!!!

Da starter maskinen opp med standar innstillinger.

Hvis ikke dette funker (grunnet trådløst tastatur eller noe) så skru maskinen av og på 4-5 ganger etter hverandre. Da skulle maskinen etter hvert starte opp med standar bios instillinger!!!

Lenke til kommentar

Jeg fikk den til å fungere igjen.

Jeg kortsluttet to punkter hvor det stod clear c-mos.

Holde insert inne, fungerte ikke med mitt hovedkort(asus A7V-133). Det fugerte heller ikke å bare ta ut batteriet.

Takk til de som hjalp meg hilsen Knut

Lenke til kommentar

kjello2:

Stygg i kjeften du var da!

Det går da an å prøve!? 1200 -> 1600 = 33% oc.

Min Duron 800 greide fint 33% oc (1066mhz) med en stusselig taisol-kjøler. Duron 1200 har jo nyere kjerne (morgan), så det kan da gå... Du har da din Athlon overklokket med 26% selv, "Taisol luftkjølt" :razz: Ikke hån, du virker ikke så utrolig smart du heller.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-02 11:29, spn skrev:

kjello2:

Stygg i kjeften du var da!

Det går da an å prøve!? 1200 -> 1600 = 33% oc.

Min Duron 800 greide fint 33% oc (1066mhz) med en stusselig taisol-kjøler. Duron 1200 har jo nyere kjerne (morgan), så det kan da gå... Du har da din Athlon overklokket med 26% selv, "Taisol luftkjølt" :razz: Ikke hån, du virker ikke så utrolig smart du heller.

Det er ikke så veldig smart å overklokke saker etter hva man har hørt, da risikerer man å få seg noen overraskelser, nei, jeg er ikke så mye smartere selv, men jeg vet nok til å fortelle folk at det er rett og slett DUMT å prøve å å overklokke bare 400 mhz uten videre... ihvertfall bare sånn uten å ta noen trinn imellom. De har bedre odds på å ikke få det til enn å klare det. Bedre å ta det roligere, og overklokke til man SER at det ikke går mer, istedet for å jobbe seg ifra toppen og ned... skjønner?

Jeg mener langt ifra å være frekk, men jeg ble så overrumplet av noen som overklokker 400 mhz i en fei, nå har jeg en 1,13 ghz athlon, den går maks 1420 stabilt på mitt abit kt7a.. den klarte ikke det når jeg kjørte den på 1,13 i en time, og så RETT opp i 1,4. Da ville den ikke, men med små trinn, så gikk det som bare det... Skjønner du hvor jeg vil hen? Vennligst ikke misforstå...

Og i verste tilfelle kan man jo ødelegge noe... jeg vil ikke at folk skal det :grin:

Abit KT7A

Athlon 1133 @ 1400 (Taisol luftkjølt)

640 megabyte 140mhz sdram

Geforce 3 TI 200 @ 225/475 Går høyere, men fifa liker ikke mer...?!!!

Terratec DMX Xfire 1024

80 gigabyte WD Caviar

Dual boot

ADSL 1024/256

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-01-03 20:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...