hitokiri Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hvem vil stjele noe som ikke kan brukes? Les mer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Vil det ikke bare være et tidspørsmål før noen greier å omgå dette? Lenke til kommentar
Toddb Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 De burde gi brukeren mulighet til å deaktivere denne funksjonen når ipoden aktiveres eller når man er pålogget itunes med passord Lenke til kommentar
Jabi Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 ville ikke en form for fingeravtrykk leser før lading løst dette?stemmer ikke avtrykket får du heller ikke lade.. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Blir sikkert ikke vanskelig å omgå dette.... Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Og hva med billadere og reiseladere? Om iPoden bare kan lades til en data blir det en god del vanskeligere å bruke den til enkelte formål. Lenke til kommentar
TStensland Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Det beste hadde vel kanskje vært om man heller hadde et passord som man måtte taste inn når man skulle lade. Og hva skjer hvis man bytter ut maskinen sin, må man da bytte ut spilleren også? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Blir jo morsomt når noens PC går til helvete og skaffer seg ny. Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Og hva med billadere og reiseladere? Om iPoden bare kan lades til en data blir det en god del vanskeligere å bruke den til enkelte formål. 9169144[/snapback] Jeg forsto det slik at man kan bruke billadere og reiseladere så mye man vil, det er ikke før du kobler den til en annen PC at den slutter og lade. Så man må bare passe på å bare bruke den ene PC'en. Da går det ikke å få ladet den når du er på besøk hos en kamerat f.eks. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 hehe, detta virak jo ikke helt bra da, hvor manga ganger har man ikke lånt laderen til en kamerat eller noe sånt. Blir bare enda vanskeligere å bruke sitt eget utstyr.. Lenke til kommentar
twhoffma Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jeg tipper at denne løsningen, uansett hvor teit den høres ut akkurat nå ikke er ment for å ta proffene. Disse vil tross alt sikkert bare flashe om ipoden, om det er en slik sperre. Jeg ville likt bedre en slik ting som E-serien til Nokia. Remote lockdown/kill pill - det impliserer naturligvis en liten gsm chip i ipoden. //Torgeir Lenke til kommentar
maedox Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Regner med Apple er såpass smarte at de ikke lar deg koble sammen kun én PC med ipod-en. Det kommer nok til å bli slik at du må taste inn passord på en PC når det er første gang ipoden kobles til denne. Noe annet ville vært ekstremt tungvint. Tror nok heller ikke denne løsningen er noe pes å omgå hvis man virkelig går inn for det. Tar ikke lange tida å knekke (i verste fall) noen titalls tegn i et passord med "brute force"-metoder. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg gleder meg til å se hvor lenge denne sperra holder stand, og deretter hvor lang tid det tar før produkter for å knekke den sprer seg i stor skala. Det vil nok dessverre være ganske vanskelig å lage ei ladesperre som er veldig sikker. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 herregud, hva med oss som eier en pc i alle hjørner av huset? Og kanskje bytter pc 4-5 ganger i året? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hjemme hos meg har vi 3 laptoper og 5 eller 6 stasjonære. Tror dette blir enda en grunn til å ikke velge apple gitt Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Dette ender med at apple må ansette 1million nye kundebehandlere fordi telefonen slutter å virke når de kobler i pcen på jobb, laptopen sin, en venns pc, eller bare pcen som står i stua (media center) Apple kommer til å tjene en formue på dette viss taksten øker fra lokal takst til 2,5 per min ^^ Lenke til kommentar
maedox Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Og jeg siterer meg selv. Regner med Apple er såpass smarte at de ikke lar deg koble sammen kun én PC med ipod-en. Det kommer nok til å bli slik at du må taste inn passord på en PC når det er første gang ipoden kobles til denne. Noe annet ville vært ekstremt tungvint.... 9170434[/snapback] Ja, jeg ser sarkasmen hos noen, men andre ser ikke ut til å skjønne at dette faktisk kan bli en god løsning. Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Dette er noe av det dummeste jeg har sett. For det første vil alle hackere se på det som sin neste utfordring å knekke dette. Apple kaster bort milliarder av kroner på noe unødvendig. For det andre, hvem i alle dager kjøper fortsatt IPOD? Nå kan jo MP3 spillerne i de fleste mobiltelefoner ikke bare måle seg med IPOD, men noen er faktisk bedre. Dette blir et tapsprosjekt for Apple, men det får bli deres problem. Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvem vil stjele noe som ikke kan brukes? Les mer 9168649[/snapback] Min kommentar: Med hvilken rett vil Apple bestemme hvilken PC og hvilken lader jeg skal bruke med det produktet jeg faktisk har betalt penger for? Nei takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg