Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

stoppa av politiet for å fyllekjøre, hjelp?


hansol123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva jeg har gjort eller ikke gjort er vel neppe relevant

9214345[/snapback]

 

 

Kan du gi meg fakta da som motbeviser sprøytet mitt??

9214350[/snapback]

Du kommer med en påstand, gi meg hjemmelen som underbygge dette.

 

Edit: Ny avatar. Fin Ikke sant?

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar
Tror du virkelig at det eksisterer noen hjemmel, som påbyr Politiet å kun håndtere en overtredelse av gangen? Jeg er veldig spent på det rettslige grunnlaget her forresten.

9214361[/snapback]

 

 

Jeg synes du burde underbygget det i første post ang. denne saken.

Hvis du vil at det skal bevises er det ikke min sak å overbevise deg, det får du gjøre sjøl.

Lenke til kommentar
"Oi, han der kjører farlig fort. 200 i 60-sonen. Synd vi bare tar folk som kjører uten belte i dag, ellers hadde vi gjort kål på'n."

 

På en lang nok tidslinje synker sakligheten for alle tråder til langt under 0.

9214375[/snapback]

 

Jeg ville bare si at det sikkert finnes regler for å opprettholde reglene..

Endret av sollys
Lenke til kommentar
"Oi, han der kjører farlig fort. 200 i 60-sonen. Synd vi bare tar folk som kjører uten belte i dag, ellers hadde vi gjort kål på'n."

 

På en lang nok tidslinje synker sakligheten for alle tråder til langt under 0.

9214375[/snapback]

 

 

Hvordan skulle de målt denne herren i 200??

Lenke til kommentar

Hahaha. Er du et forumtroll, eller mener du faktisk dette seriøst?

 

Nå er det generelt sett slik i argumentasjon, at det som komme med et positivt utsagn, gjerne må underbygge dette for å skape troverdighet om egne argumenter. Men jeg skal ikke dra frem dette, du husker det sikkert fra ex.phil.

 

Til alle lesere beklager jeg at denne tråden blir litt usaklig og faller litt på siden :)

 

Det finnes ikke hjemmel for det du sier, det er synsing, sprøyt, svada, tøv, løgn og bedrag. Hvis du tenker deg litt om nå, er det i det hele tatt logisk eller bærer preg av sunn fornuft? Ta eksempelet om bilen som kjører i 200 km/t og Politiet har bilbeltekontroll. Den må de la gå ja, for det er jo bilbeltekontroll ;)

Lenke til kommentar
Hahaha. Er du et forumtroll, eller mener du faktisk dette seriøst?

 

Nå er det generelt sett slik i argumentasjon, at det som komme med et positivt utsagn, gjerne må underbygge dette for å skape troverdighet om egne argumenter. Men jeg skal ikke dra frem dette, du husker det sikkert fra ex.phil.

 

Til alle lesere beklager jeg at denne tråden blir litt usaklig og faller litt på siden :)

 

Det finnes ikke hjemmel for det du sier, det er synsing, sprøyt, svada, tøv, løgn og bedrag. Hvis du tenker deg litt om nå, er det i det hele tatt logisk eller bærer preg av sunn fornuft? Ta eksempelet om bilen som kjører i 200 km/t og Politiet har bilbeltekontroll. Den må de la gå ja, for det er jo bilbeltekontroll ;)

9214445[/snapback]

 

Politiet må nå i Herrens navn ha gyldige målinger for i det hele tatt å ta noen i 200 km/t

Lenke til kommentar

Du må virkelig ha det inn med teskje?

La oss ta et annet -enklere- eksempel. Du blir stanset i en bilbeltekontroll av Politiet. Ved siden av deg i passasjerstet ligger en ladd hagle, 200 skudd, 5 kg Amfetamin, i baksetet ligger en død mann, samtlige dekk er punktert og du har 3.00 i promille.

Svaralternativene er:

1. Politiet kan kun gi deg et forenkelt forelegg manglende bruk av bilbelte siden de har bilbeltekontroll.

2. Politiet pågriper deg straks for alle forhold.

 

Hva er det korrekte svaret?

Lenke til kommentar
Du må virkelig ha det inn med teskje?

La oss ta et annet -enklere- eksempel. Du blir stanset i en bilbeltekontroll av Politiet. Ved siden av deg i passasjerstet ligger en ladd hagle, 200 skudd, 5 kg Amfetamin, i baksetet ligger en død mann, samtlige dekk er punktert og du har 3.00 i promille.

Svaralternativene er:

1. Politiet kan kun gi deg et forenkelt forelegg manglende bruk av bilbelte siden de har bilbeltekontroll.

2. Politiet pågriper deg straks for alle forhold.

 

Hva er det korrekte svaret?

9214508[/snapback]

 

Skjellig grunn til mistanke.

 

Hvis han hadde klart å kjøre da, med de punkterte dekkene. Det hadde ikke jeg klart!

Endret av sollys
Lenke til kommentar
Nå har det vært mer en nok offtopic her. Meningsløst å kaste bort bokstaver på et troll, eller dumskap. Jeg stemmer for å la en moderator rydde opp i denne tråden.

 

Tar selvkritikk på at jeg har latt meg spore av ;)

9214697[/snapback]

 

 

Hva kan gjøres for best mulig løsning for trådstarter, jeg er ihvertfall med!

Lenke til kommentar
HVA?

9214678[/snapback]

 

 

Ja, at loven sier at politiet må ha laser for å ha en korrekt måling av fart!

9214696[/snapback]

 

Loven?? HVa er loven? Kom med en hjemmel i forskrift eller lov så vi kan diskutere saklig. Jeg ønker ikke å bedrive voksenopplæring i rettslære her.

 

Se denne tråden for å finne instuks for poliets trafikktjeneste.

 

Politiet må slettes ikke ha laser. De kan faktisk bruke speedometer og stoppeklokke om de ønsker.

 

Du snakker tøv. Det kan du gjøre hvor du vil, men her i juss forumet forventes kvalitet og ikke synsing. Ihvertfall ikke løgn

Lenke til kommentar
HVA?

9214678[/snapback]

 

 

Ja, at loven sier at politiet må ha laser for å ha en korrekt måling av fart!

9214696[/snapback]

 

Loven?? HVa er loven? Kom med en hjemmel i forskrift eller lov så vi kan diskutere saklig. Jeg ønker ikke å bedrive voksenopplæring i rettslære her.

 

Se denne tråden for å finne instuks for poliets trafikktjeneste.

 

Politiet må slettes ikke ha laser. De kan faktisk bruke speedometer og stoppeklokke om de ønsker.

 

Når de har fartskontroll eller beltekontroll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...