Christian_ Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hei Jeg og noen kammerater skal kjøpe russebil. Vi har avtalt å stikke ned og se på den i morgen. Men ingen av oss har egentlig noe peiling på bil, så vi er litt usikre på hva vi skal se etter. Det er snakk om en dodge ram (Husker ikke typen). Så? Noen som kan komme med noen tips til oss? Har ikke lyst til å kjøpe katta i sekken, og vi har tenkt til å selge bilen igjen når russetiden er ferdig Takker for alle svar Mvh Christian Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hei! det lureste er å få med en som kan litt bil.. det vill eg tru e enklast.. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Hei! det lureste er å få med en som kan litt bil.. det vill eg tru e enklast.. 9168610[/snapback] Jeg vet det. Men vi kjenner ingen som har muligheten. Uansett, tenkte bare på vanlige feil. Hva skal jeg se etter? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) ok, se etter rust først å fremst.. så se om motor e gådt mykje, og om den e holdt service på. kjenner du selgeren? Endret 29. juli 2007 av Figge90 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 *serviceheftet *Lakken, kanskje ikke så viktig på russebil *går motor trutt og fint? * Girene, hvordan er disse? kjenn litt om den vanskelig og få i gir/ut av gir * Hvor langt har den gått? *service heftet *Alder iforhold til pris *rust *dekk, er mønsterdybde akseptabel(1.6mm på sommer) *Fungerer alle lys etc som det skal? *Se i motorrommet om motoren svetter MYE olje Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) jeg er faktisk med på denne russebilen, og jeg har fått med en som kan sakene sine! ;D så det går nok bra eneste vi er skeptisk til, er at eier har sagt at det: "Har røket noen reimer i girkassa, så det kan til tider være problematisk å få bilen i revers. Vi har brukermanual på girkassa, men ingen på bilen gidder å gjøre noen innsats for å få reparert den, så vi selger den slik den er." Ettersom det jeg vet så finnes det ikke reimer på denne bilen, nesten ikke biler i det hele tatt. Men regner med at han mener tannhjulene, eller hva det heter? ettersom det er problem med å få den i reversj til tider.. Dette kan vel fikses ved å byttte girkasse (dynga <3) eller finne en svett jævel som klarer dette? (vi er på sporet! ) Ellers, hvor er de store slite stedene på en 1989 Dodge Ram B350? Hvor er det oftest problemer? Om noen har bilder fra tidligere russebiler MED FETE design, så send oss, evnt legg ut her! ;D - trenger insiprasjon - Olav ; ) Endret 6. august 2007 av Lsass Lenke til kommentar
IngKogni2 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Er vell automatgir på denne, altså kan båndene i kassa være røket (clutcher/lameller kan det også hete). Om båndene er røket, så vil den gå i gir, men vil ikke ha fremdrift... Her er et firma som er spesialister på automatgirkasser: http://www.rats.no/ IngKogni2 Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 det er framdrift på den, det er bare til tider vanskelig å få den i reversj ;o vil ikke si at det ikke går, det er bare vanskelig Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det står at den går i gir, men at det kan være vanskelig å få den i revers. Altså har den framdrift. Problemet er bare at det er vanskelig å sette den i gir. Kan dette ha noe med spaken å gjøre? Ødelagt skrue kanskje? EDIT: Fader Olav!! Endret 6. august 2007 av Christian_ Lenke til kommentar
Unicas Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Jeg er ganske skilled på slik veh aka ninja Christian og olav toh moma liek tihz shit Håper folk kan hjelpe, jeg er selv med på bilen dermed takknemmelig for seriøse innlegg! Endret 6. august 2007 av g.an.. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg tror ikke dere har lyst til å bytte girkasse på en dodge ram. I og med dere må sikkert ut med hele motoren for å få tilgang til kassa. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kjøp noe som er i orden og ta det gjennom en NAF-test, de pengene dere putter i bilen får dere vanligvis tilbake ved salg. Vi kjøpte en Chevy Van som holdt gjennom russetida uten problemer, eneste vi byttet var Olje + starteren. Denne fikk vi solgt for det samme som vi kjøpte den for etter russetida Artigere å lage annlegg og interiør, enn det er å mekke på motor og gir! Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Vi har en venn som har en ekspert på området, som tilogmed kanskje klarer å fikse girkassa ved hånd og uansett om det er problemer å få den i reversj, men at den ellers funker fett, så tror jeg at vi skal klare å kjøre mye utenom å rygge ADD: vi har uansett ikke tenkt å skru noe selv, ettersom at vi har venner som KAN klare det, ellers satser vi på spons fra ett verskted. De gjør de gratis -> vi reklamerer. tror ikke det skal være noe problem : ) Endret 7. august 2007 av Lsass Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Jeg vil anbefale dere å holde dere unna denne bilen. Det at den fortsatt går fremover kan fort endre seg så lenge kassa begynner å bli dårlig. Antakeligvis må dere enten bytte eller overhala kassa, og spørsmålet er jo om det er verdt det på en så gammel van. Skal dere kjøpe, så sjekk pris på bytte av kasse, og legg det inn i budsjettet. Selv om dere bare skal ha den til russebil så er det kjipt om kassa tar kvelden 1. mai... Edit: så den andre tråden deres om denne bilen, og hvis det er denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1584166 bilen dere vurderer så må jeg ærlig talt si at 40k er mye penger for en snart 20 år gammel dodge ram. Endret 7. august 2007 av Dipstick Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 som Serqevx sier: "Artigere å lage annlegg og interiør, enn det er å mekke på motor og gir!" Glem den, sier jeg. Og 40 høvdinger var ALT for mye for en slik bil med girkasseproblemer. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Vi har valgt å droppe den. Skal kjøpe en bil til 15000 uten anlegg. Den fungerer topp og motoren er i perfekt stand. Vi må sette inn anlegg og alt interiør selv, men det gjør det bare morsommere! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Gratulerer! Dere gjorde nok klokt i det. Hva med å lage worklog på bilen når dere har kjøpt den? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Jepp, det er mulig det blir det Tror ikke vi får begynt skikkelig på bilen før etter ferien. Er noen av oss som er/skal på ferie til syden. Uansett, jeg gleder meg til å begynne å fikse på den! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Jeg hadde ikke turt å kjøpt amerikansk van med problematisk girkasse. Nå har dere så å si kjøpt bil har jeg hørt? Den ser ut som et bomba horehus innvendig etter russetiden, men den går bra, og det er x antall timer med å rive ut interiør igjen, og lakke og trekke opp igjen. Det regner jeg nesten som sosialt samvær med 6 kompiser, ta et par pils og pusse opp russebil. Anlegget trengs også, men det kan jo jeg hjelpe dere med å koble. Har hatt et par timer med kabelstrekking og kobling i bilen der før Endret 8. august 2007 av espennyh Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Øyvind sa nå at du hadde nesten brennt ned jobben til far hans, du og mats og at du ikke fikk til annlegget på evig lenge, mens han brukte 10 minutter men vi er evig keen på hjelp uansett, du kan mye mere enn noen av oss andre standard allmenn gutter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå