Gå til innhold

Samsung X830, ugyldig simkort, låst?

Anbefalte innlegg

Min samboer har kjøpt seg en Samsung X830', men vil bruke sitt gamle simkort i denne telefonen. Det som skjer er at telefonen rapporterer ugyldig simkort, så da lurer jeg på om denne telefonen er låst eller om det er noe annet som er gale.

Hvordan låses denne telefonen opp i så fall? Holder det med en kode, eller må det brukes kabel osv?

Telefonen ble kjøpt med et telenor abb hos mpx om det er av betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har kjøpt den med abonnement, er den sikkert opatørlås, mtp at du ikke får brukt det gamle sim-kortet. For å gjøre dette på lovlig vis koster det penger.

Operatørlås

Enkelte mobiltelefoner har såkalt operatørlås. For Telenors mobilkunder betyr det at telefonen kun kan benyttes med SIM-kort fra Telenor de første 12 månedene etter at telefonen er kjøpt. Det vil si at telefonen ikke vil fungere dersom du setter inn et SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører. Dersom du ønsker å bruke SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører, må telefonen låses opp ved å taste inn operatørlåskoden.

Før det har gått 12 måneder

Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned. Koden sendes i postoppkrav. Ta kontakt med kundeservice for å få tilsendt koden. Hvis telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra 09000 kundeservice Telenor vederlagsfritt . Koden sendes via e-post, faks eller pr. brev.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Ja jeg leste det nettopp selv, og har fått den tilsendt fra telenor på epost nå.

Problemet er at det ikke vil virke likevel, er som om at den ikke registrerer koden jeg fikk.

9168396[/snapback]

Hvor tastet du inn koden da? Satte du inn det gamle sim-kortet, og fikk beskjed om å taste inn telefonlåsekode eller noe sånt, og dermed tasta du det inn? Eller hva gjorde du?

Lenke til kommentar
Gjorde som telenor sa:

-Start tlf uten simkort

-Tast kode 1.

-Tast kode 2

Tlf er nå klar til å brukes med hvilket som helst simkort.

Men dette virker ikke.

9170818[/snapback]

Kode 1 er operatørlåskoden og kode 2 er hva?

Når jeg har låst opp telefonene mine som har vært sperret, har jeg satt inn det sim-kortet jeg skal bruke som er fra en annen operatør. Så har jeg fått beskjed om å taste inn telefonlåsekode eller noe lignende, og dermed har jeg tasta inn koden jeg fikk fra Telenor/Netcom.

Lenke til kommentar

Står både på unlock.no og i eposten fra telenor at simkort ikke skal stå i på samsung telefoner når dette skal gjøres.

Tar på tlf, taster pinkode og får beskjed om ugyldig simkort.

Tar jeg ut simkort og taster inn koden som begynner og slutter med # så får jeg en beskjed om at kun nødanrop er tillatt når siste # blir tastet inn.

Vet ikke hva forskjellen på de to kodene er, men skal visstnok bruke de begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...