.Andre Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Er dette et godt kjøp med tanke på at det er full HD til en ikke alt for ille pris? Er denne jeg vurderer å kjøpe. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Vurderte denne selv, men kommer nok til å gå for 40" i stedet da kontrastnivået bir MYE bedre. Dessuten skal det visstnok være liten vits i å kjøpe en 37" med Full HD da det ikke blir merkbar forskjell på 720p og 1080i fra 40" og oppover.. men dette er ikke noe jeg kan bekrefte... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) link til tven? 1080p er for den kravstore og de med lommebok stor nok, for man i gata holder 720p/1080i mer enn greit nok =) Endret 31. juli 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Er vel denne 11 500 er da ikke så alt for dyrt for en god 1080p-TV, men må nok komme ned bra i pris for mannen i gata ja. Jeg vil si med 40" eller større bør man generelt gå for 1080p nå til dags. Da er uansett prisforskjellen på 720p og 1080p rimelig liten. Endret 1. august 2007 av kilik Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Samsung har veldig bra tv'r. MEN! det er et lite problem med dem som gjorde at jeg heller gitt for Sony. Og det er den pianolakkerte lakken. Dette får alle lys til å bli reflektert. Dette er utrolig irriterende hvis tvn står i et rom der sola står på vinduet. Utrolig kjedelig men sånn er det. Den sluker heller ikke alle lys i rommet. Lysene blir også reflektert. Så sjekk om sola står ofte der tvn skal stå før du kjøper hvis du tror at dette kan bli et problem for deg Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Lysrefleksjon er faktisk ikke så stort problem på dette TV. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 jeg har ikke problemer med sola Bildet er like bra uansett tid på døgnet her i vertfall... Lenke til kommentar
rofl Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 jeg har ikke problemer med sola Bildet er like bra uansett tid på døgnet her i vertfall... 9198841[/snapback] Jeg kjøpte en LE37R87BDX (Lik R88) og bildet er ok, og refleksene som jeg ver litt redd for har jeg ikke fått noe problem med. Har man så mye sol mot tv'n er det kanskje heller ikke så godt å se tv? Hadde vurdert Sony (2500)-serien, men Sony lager ikke 37"! 32 ville vært litt for lite, og 40" har jeg ikke plass til... Men jeg har en innvending mot Samsungen, og håper noen kan si noe vettugt om dette: Min gamle Philips 28" 100Hz Widescreen (med rør) var super! Den håndterte 4:3 og 16:9 overganger automatisk, når formatvalg var satt til auto. Men dette med formater er noe som tydeligivs ikke er helt standardisert hos de ulike sendere. Noen ganger funket det ikke helt, men et dobbeltklikk på fjernkontrollen fikk det som regel riktig på plass. Men Samsung er rar. Den har følgende formater: 4:3 Auto bredde 16:9 Bred zoom Zoom Står den til 4:3 vises slike sendinger OK - mens bredformat sendinger enten vises med sort bord helt rundt (og det er jo forsåvidt ok)- men noen ganger også med sort bord bare på sidene, og da blir folk temmelig lange i maska! Så da må¨jeg til pg velge et annet format, men hva skjer: Auto bredde: Bred ja, men flattrykt topp til bunn. 16:9 og bred zoom: det samme. Zoom: sprenger skjermen. Ratio H/B er korrekt - men da blir gjerne hodet eller beina kappet av folk. At jeg mister litt på sidene er som regel ikke så farlig. En liten trøst er at man kan flytte bildet litt oppe eller ned i Zoom, så kan man få med undertekster, eller hoder, alt etter hva man foretrekker... Den daglige situasjon er altså at jeg sitter og fikler for å finne et brukbart bildeformat, og det synes jeg er dårlig - siden Phillips altså klarte dette mye bedre allerede for 7 år siden. Er andre LCD/Paslma skjermer like dårlige på dette? Jeg benytter også en Triax parabol tuner, men har ikke funnet at de tre valg for tv-format den har, betyr noe fra eller til. For de som har problemer med plasseringen: Samsung'en er den smaleste av alle, 37'ern er 92.7 cm bred. MHT "Full HD": det er vel bare CD go direkte input som gir dette? Etter hav jeg har hørt vil Tv også i fremtiden bare være i "vanlig HD" slik de fleste HD-ready apparater har? For øvrig sies det nå at plasma er blitt mye bedre og varer like lenge som LCD? Og har dessuten bedre farger? Eneste drawaback er refleks fra skjermen - der er LCD absolutt bedre? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 nå er det vell få kanaler som sender i det heletatt 4:3 da... Vet at nrk bruker nrk bakgrunn i sidene når de har 4:3 innslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå