Gå til innhold

Insekt som ikke liker regn


JoKr

Anbefalte innlegg

Hej,

 

Jeg skulle ut for å fjerne larver som at spist som h* på våres lille tre i hagen, før det begynte å regne. Tilfeldigvis fant jeg en øyenstikker som holdt et blad forann hodet sitt, for å dække over dråpene som akkurat begynte så smått å dryppe. Og siden kameraet aldri ligger langt borte...

 

Synes egentlig at handlingen fra et insekt (ly for regn) er ganske festlig, og ville egentlig bare dele synet med dere.

 

Bilde er tatt håndholdt med K10D kit objektiv 18-55mm.

ISO 100, lukker 1/125, blender f/8

 

post-7274-1185732069_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde sikkert gjort seg med ett par hakk større blender, for en enda mer diffus bakgrunn, men slike bilder som dette er jo gjerne tatt i en fei. :D

 

Videre skulle jeg ønske at jeg hadde trykket på RAW+JPEG knappen mens jeg stod der, men jeg prøvde frembrilskt å ta bilde når der var minst vind, så lukker tiden skulle være så hurtig som mulig _ med høj blender... naboene må vel tro at jeg tapte de 2 siste skruene i dag...

men, en lucky shot en gang i mellom får en jo til å glemme alt om 'korrekt' adferd.

 

sorry med feil posten, jeg satt først å kikket på noen av de andres bilder i bildekritik tråden, og en må si at der er sinnsykt mange dygtige folk inne på forumet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...