indahla Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Hvis jeg kjøper denne Xbox 360 Wireless Network Adapter eller denne D-Link 108 Mbps Wireless Ethernet Adapter kan jeg da koble en av disse på en switch og så koble på flere maskiner på denne switchen for at alle disse skal kunne komme på nettet? Edit: dårlig forklart her. Vennligst les mitt neste innlegg... Endret 1. august 2007 av cerveza Lenke til kommentar
huron Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Er litt usikker på hva du vil. Men om jeg forstår deg rett så vil du koble xboxen til switchen din trådløst?` I såfall må du ha begge disse enhetene du har linket til over. Adapteren til xboxen og d-linken for å koble i switchen. Da vil du kunne koble xboxen til det andre du har. Når det er snakk om at alle skal komme på internett er det litt avhengig av hvordan du har satt opp internett. bruker du en PPPoE løsning der du må koble til med brukernavn og passord hver gang du skal på internett så må du nok ha en ruter i tillegg. (Da kan du bare kjøpe en trådløs og kutte ut adapteren.) Bruker du en DHCP løsning med nat så er det bare å koble opp så mange du vil. Det står på de fleste hjemme routerene at du kan koble opptil 254 maskiner på disse. Dette kan du, men da uten å bruke de:P Vanlig så er det greit å kjøre 15-25 stykk på en billig hjemmerouter. Kommer litt annpå hvilken type osv. Og hvilken bruk du har på internett. bittorrent er alles routere fiende! mmm sånn ca.. Lykke til. Endret 30. juli 2007 av huron Lenke til kommentar
indahla Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Er litt usikker på hva du vil. Men om jeg forstår deg rett så vil du koble xboxen til switchen din trådløst?` I såfall må du ha begge disse enhetene du har linket til over. Adapteren til xboxen og d-linken for å koble i switchen. Da vil du kunne koble xboxen til det andre du har. Når det er snakk om at alle skal komme på internett er det litt avhengig av hvordan du har satt opp internett. bruker du en PPPoE løsning der du må koble til med brukernavn og passord hver gang du skal på internett så må du nok ha en ruter i tillegg. (Da kan du bare kjøpe en trådløs og kutte ut adapteren.) Bruker du en DHCP løsning med nat så er det bare å koble opp så mange du vil. Det står på de fleste hjemme routerene at du kan koble opptil 254 maskiner på disse. Dette kan du, men da uten å bruke de:P Vanlig så er det greit å kjøre 15-25 stykk på en billig hjemmerouter. Kommer litt annpå hvilken type osv. Og hvilken bruk du har på internett. bittorrent er alles routere fiende! mmm sånn ca.. Lykke til. 9173276[/snapback] Det jeg har: 1 stk trådløs D-link router koblet til et GET kabelmodem. Routeren er satt opp med DHCP. Det jeg ønsker: I et annet rom står det både en XBOX og en PC. Jeg ønsker begge disse på nett (og kanskje flere maskiner i samme rom) uten å måtte strekke kabel fra den trådløse routeren som står sammen med GET modemet. Kan jeg derfor bruke en form for Access punkt (f.eks. det fra D-link) og en "vanlig" switch for å få til dette? Signalene vil da gå trådløst fra routeren til access punktet, og deretter med kabel fra denne til switchen. XBOX'en og PC'en vil deretter være koblet til switchen med kabel. Mulig? Lenke til kommentar
Dirk_Pitt Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Er litt usikker på hva du vil. Men om jeg forstår deg rett så vil du koble xboxen til switchen din trådløst?` I såfall må du ha begge disse enhetene du har linket til over. Adapteren til xboxen og d-linken for å koble i switchen. Da vil du kunne koble xboxen til det andre du har. Når det er snakk om at alle skal komme på internett er det litt avhengig av hvordan du har satt opp internett. bruker du en PPPoE løsning der du må koble til med brukernavn og passord hver gang du skal på internett så må du nok ha en ruter i tillegg. (Da kan du bare kjøpe en trådløs og kutte ut adapteren.) Bruker du en DHCP løsning med nat så er det bare å koble opp så mange du vil. Det står på de fleste hjemme routerene at du kan koble opptil 254 maskiner på disse. Dette kan du, men da uten å bruke de:P Vanlig så er det greit å kjøre 15-25 stykk på en billig hjemmerouter. Kommer litt annpå hvilken type osv. Og hvilken bruk du har på internett. bittorrent er alles routere fiende! mmm sånn ca.. Lykke til. 9173276[/snapback] Det jeg har: 1 stk trådløs D-link router koblet til et GET kabelmodem. Routeren er satt opp med DHCP. Det jeg ønsker: I et annet rom står det både en XBOX og en PC. Jeg ønsker begge disse på nett (og kanskje flere maskiner i samme rom) uten å måtte strekke kabel fra den trådløse routeren som står sammen med GET modemet. Kan jeg derfor bruke en form for Access punkt (f.eks. det fra D-link) og en "vanlig" switch for å få til dette? Signalene vil da gå trådløst fra routeren til access punktet, og deretter med kabel fra denne til switchen. XBOX'en og PC'en vil deretter være koblet til switchen med kabel. Mulig? 9179881[/snapback] Ja det er mulig Så lenge du får satt opp aksesspunktet riktig skal alt fungere smertefritt gjennom switchen. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Løsningen ble nettverk via strømkabelen: Netgear XE103 og Netgear XE104 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå