Gå til innhold

Tips til kjøling i HTCP

SimenHM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

unnskyld seff..

Lian Li som sakt, med 2 60mm vifter bak

c2d E6320 1.86GHz

Asus P5B Premium Vista Edition

4gb ram xm2 pc6400

500w mist

kjøler cpuèn med Thermaltake 3 spirit(tror jeg den heter) cpu ligger på 47

hovedkort på 42

Lenke til kommentar
har ikke prøvd stock pga lyd..

vifta blåser ned mot cpu ikke til siden som feks enkelte zalman vifter

9168223[/snapback]

stock viftene bråker ikke så mye, unntatt ved fulload da. Du kunne jo uansett ha testet det, en billig investering.

Lenke til kommentar
tror du den kjøler mb også?

9168260[/snapback]

ja den skal den, hvis det er tilsvarende løsning som min core duo 6600. Bruker ikke boxed selv da, men en noctua.

Men mener du kan iallefall teste ut med boxed kjøleren. Bare være nøye med rengjøringen du.

Aner ikke hvilke vifter som står i kabinettet, kanskje finnes det bedre vifter der ute med bedre airflow.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte i gang pc`n med pentium 3ghz med stock. de viftene er jo prikk like hadde temp på 52 gikk til innkjøp av kjøler å slo til med ny cpu(sånt skjer når man får ferie penger). p3 blir jo veldig varm men... tror du det hjelper?

Lenke til kommentar

Kikket akkuratt på kabinettet på microplex. Der står det at det skal være 2 x 80 mm vifter. Det burde ha holdt ganske bra. Skjønner ikke at kabinettet ditt skal være så varmt.

Hvis det er 80 mm så vill jeg sjekket ut de viftene dine ialleflall. Noctua og papst har noen vifter som er supre.

Lykke til med prosjektet videre

Lenke til kommentar

blir jo litt små varmt i stua med pc`n på også(stua er liten) så det er med på å heve tempen i de lange timer. så nå at det var 80mm selv. skal prøve å bytte de ut. takker for tipse....

Noen som vet når tempraturen blir i grenseland for hovedkorte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...