Gå til innhold

Etterfølger til Canon 30D - utålmodig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet at Canon Norge holder en liten "briefing" om noen uker for utvalgte Canon-forhandlere. Trenger jo ikke bety at 30D får en oppfølger, men det er vel ganske sannsynlig at noe skjer i nærmeste fremtid.

I mellomtiden får vi prøve å ta bilder med det utstyret vi allerede har :)

Lenke til kommentar
Jeg er litt nysgjerrig: Hvorfor akkurat 20. august?

9167779[/snapback]

August releases de siste 4 årene er:

EOS 300D 20.08.2003

EOS 20D 19.08.2004

EOS 1D MKII N 22.08.2005

EOS 5D 22.08.2005

EOS 400D 24.08.2006

Og 20. er litt ut i uka - kan like gjerne bli 21 eller 22.

Hva som kommer, er jo en annen sak.

Tom

Lenke til kommentar

August er en god måned for å lansere nye modeller.

To viktige begivenheter er IFA i Berlin og VM i friidrett i Osaka. Sistnevnte vil være en glimrende anledning for Nikon til å lansere etterfølgeren til D2H og 20. August er en passende dato for å lansere et kamera som skal vises fram på IFA.

Endret av simfan
Lenke til kommentar

Artig tråd, jeg lurer nøyaktig på det samme. Er for tiden uten hus da 300D tok kvelden, så nå skal det handles nytt. Da tar jeg et hakk opp til 30D. Men nå er vel en oppfølger rett rundt hjørnet, så det gjør at jeg tviler litt. Men det er jo ingenting sikkert på når den evt. kommer, samt at startprisen kommer helt sikkert til å ligge en del høyere enn 30D. Og hvis det ikke er alt for store oppgraderinger er det ikke sikkert det er verdt det.

Lenke til kommentar
Artig tråd, jeg lurer nøyaktig på det samme. Er for tiden uten hus da 300D tok kvelden, så nå skal det handles nytt. Da tar jeg et hakk opp til 30D. Men nå er vel en oppfølger rett rundt hjørnet, så det gjør at jeg tviler litt. Men det er jo ingenting sikkert på når den evt. kommer, samt at startprisen kommer helt sikkert til å ligge en del høyere enn 30D. Og hvis det ikke er alt for store oppgraderinger er det ikke sikkert det er verdt det.

9168350[/snapback]

Og samtidig vil du få en dropp i pris/salg på 30D....

Lenke til kommentar

Canon 40D var jo venta på mange forum rundt omkring på seinsommaren/hausten 2006 også, så det spørs jo om Canon faktisk kjem med noko i år. Hadde jo vore kjekt det, men så blir det jo også et spørsmål om dei faktisk legg så mykje i det at det blir ei meir vellykka oppgradering enn 20D kontra 30D.

Skal også kjøpe hus snart. Og hadde vore spennande med noko nytt frå Canon, enten for å gå for det, eller for å kjøpe 30D av nokon som heller vil ha det nye som kjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...