fistfist Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jeg kjøpte meg nylig dette kameraet og prøvde å søke litt rundt på nett etterpå for å lese anmeldelser og brukererfaringer, og ikke minst for å finne brukermanual, noe som ikke fulgte med. Til min store overraskelse fant jeg ikke et eneste treff på modellen og jeg finner ingen seksjon for digitalkameraer på Hitachi sine nettsteder. Noen som har en idé om hvilket Hitachinettsted som evt. dekker digitalkameraer? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Fulgte det ikke med bruksanvisning?? Det må jeg få sjekka opp, selger dette kameraet der jeg jobber. Sikker på at det ikke ligger en cd i esken med "user manuals"? Er ikke alltid bruksanvisningen er trykket . Om det ikke gjør det, gå tilbake til din lokale elkjøpbutikk og si ifra, så har de plikt til å skaffe en bruksanvisning. Kan ta litt tid, men du vil garantert få en. Lenke til kommentar
fistfist Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Du som muligens har greie på dette. Hva er tingen med dette kameraet egentlig? Siden det ikke er et eneste treff på modellen når jeg søker, og heller ikke finner noe hjemmeside for Hitachi som omtaler digitalkameraer, begynner jeg jo å lure på hva det er jeg har kjøpt. Er litt skeptisk til å beholde et kamera som ingen vil vedkjenne seg å ha laget. Lenke til kommentar
sarom Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Elkjøp plikter i henhold til forbrukerkjøpsloven og levere med en bruksanvisning på et språk du forstår. Altså skandinavisk. Jeg vil anbeafale deg og levere dette kameraet tilbake og kjøpe en annerkjent merke istedet. F.eks. Nikon, Canon eller de andre store innen foto. Elkøp selger mye bra men gså en rekke ukurante varer som Advent, Matsui, Carlton, Agfa og dette Hitachi-kameraet. Dette er varer som elkøps eiere i England får produsert og setter sine egne navn på. De kan da selge dyrt, tjene godt og unngå prisgaranti. Hvem som produsere Hitachi-kameraer vet jeg ikke, men dette er den nyeste modellen jeg finner på nettet: (annonsert 13 mai 2005) http://www.dcviews.com/_hitachi/531.htm Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Helt enig med sarom. Lever det tilbake på Elkjøps (faktisk ganske geniale) 30 dagers returrett, og kjøp et kamera fra en kjent, tradisjonell FOTOprodusent som for eksempel Nikon, Canon, Olympus og Pentax. Det finnes gode fotokamera fra produsenter som tradisjonelt ikke har hatt så mye med foto å gjøre også. F.eks Panasonic, Casio og Sony. Hitachi er nok ikke et av disse. Aldri hørt at de lager fotoapparater ihvertfall. Så om ditt Hitachi kamera har 12 megapiksler (f.eks), er det meget stor sannsynlighet for at et kamera fra en av allerede nevnte produsenter med 5 megapiksler gir langt bedre bildekvalitet. Erfaring er viktig, veldig viktig, i denne bransjen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Nå har jeg faktisk testet kameraet, og det er ikke dårlig i det hele tatt. I en verden full av re-branding osv så har man rett i at hitachi ikke har laget dette kameraet. De har derimot godkjent det . Men nok om det. Kameraet har 7 megapiksler på en god sensor, 28-110mm objektiv - et perfekt zoomområde. 3" skjerm. Samtidig lett å bruke og tar faktisk gode bilder . Selv om jeg skjønner din skepsis til alt som ikke er merkevarer Afseth, så er dette kameraet faktisk godt! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Selv om jeg skjønner din skepsis til alt som ikke er merkevarer Afseth, så er dette kameraet faktisk godt!Nå er jo du selger på Elkjøp da, så jeg er ikke overbevist Men fra spøk til alvor... det finnes sikkert gode kamera fra produsenter som ikke har gjort seg bemerket innen fotoverdenen, men jeg ville allikevel ha satset på et kjent fotomerke av flere grunner Lenke til kommentar
tmor Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 I en verden full av re-branding osv så har man rett i at hitachi ikke har laget dette kameraet. De har derimot godkjent det . Noen som vet hvem som lager dette kameraet - finnes det tekniske data på nettet? /m Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg sendte mutter på Lefdal i Sandvika for å kjøpe en IXUS 75, så kommer hun hjem med et Hitachi HDC 768E. Selger påberopte seg at det var "best i test" osv. Søkte litt etter kameraet for å finne ut hva det egentlig var for noe og eneste treff er denne tråden Prisguiden har ikke engang Hitachi som eget merke! Snakk om idiotselger! Eneste mutter skal ha skryt for er at hun var litt usikker og følgelig ike åpnet kameraet før hun hadde spurt meg. Det byttes i morgen, ferdig med den saken. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Best i test faktisk. Det er ren løgn, kameraet har ikke vært testet . Kanskje selgeren sa "beste kameraet i denne prisklassen" feks? Men - kameraet har faktisk et par punkter som gjør det bedre enn ixus. 3" skjerm, elektronisk bildestabilisator og bedre objektiv med vidvinkel (28mm-110 zoomområde). Batterikapasitet er tilsvarende og bildekvaliteten er god. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Noen av våre kunder har klaget over at de har blitt anbefalt Hitatchi-kameraer på Elkjøp, fremfor "kjempetilbud" som har vært "utsolg" fem minutter etter annonseperioden startet (skal visstnok være mye bedre enn annonserte kamera som Ixus ditt og datt). De har vært så misfornøyde med kameraet, at de har levert det tilbake, og dratt til oss for å få "ekte service" som de kaller det. Elkjøp mister noen kunder på denne metoden med å tilby kunder et dårligere kamera enn det annonserte til samme pris, med påstanden om at det er bedre (blant annet er jo 8 megapiksler så mye bedre enn 7). Men noen klarer de vel å lure. OBS! Dette er ikke kritikk av Elkjøp direkte, men av enkelte elkjøp-selgere. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Ixus70 har vært tilgjengelig i bøtter å spann. Er, for å være ærlig, en del kunder som antar at vi er utsolgt bare fordi vi prater om andre kameraer - at de ikke tror på oss når vi sier at varen er på lager . Hitachikameraet har 7 megapiksler. Det har speks som nevnt over som for meg gjør det til et kjekkere kamera enn ixus70. Kundene vet også godt at vi har annonsegaranti. Det står jo i annonsen, og i butikkene. Mange som hisser seg unødvendig opp i etterkant og liker å snakke litt ekstra teit om konkurrenter når de er og handler andre steder, i håp om å få kanskje litt ekstra gode dealer akkurat der. Jeg har nå skrevet over hva jeg mener er greiere med hitachikameraet. Om du har fått høre annet av kunder rundt dette kameraet, 8 megapiksler osv så har kunden husket feil, eller fortalt noe annet enn sannheten . Endret 19. august 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg snakket generelt, og ikke spesielt bare om Hitatchi-kameraet. Men det er den nyeste "trenden", at det er det kameraet de har blitt tilbudt, og ikke vært fornøyd. Husker ikke nøyaktig hva kunden jeg snakket med på torsdag eller fredag sa, men hun hadde fått skrekkelig dårlige bilder ihvertfall. Og var blitt varmt anbefalt det kameraet fremfor en av Ixus'ene. Mulig kameraet er verdt prisen, men det er vanskelig å si når Elkjøp ikke har reelle konkurrenter på dette kameraet og man ikke vet hvor stor fortjenesten er på det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Om du leser ditt innlegg ovenfor en gang til, så framstår det ikke som generelt, men som spesifikt ovenfor det hitachikameraet . Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Om du leser ditt innlegg ovenfor en gang til, så framstår det ikke som generelt, men som spesifikt ovenfor det hitachikameraet . 9316578[/snapback] Første avsnitt omhandler Hitatchi-kameraet, hvor jeg bare presiserer hva jeg har blitt fortalt av kunder. Jeg husker sikkert feil angående utsolgt Ixus, men de har nå uansett blitt anbefalt det fremfor Ixus-serien (som ingen butikker tjener noen verdens ting på om dagen, med tanke på priskrigen som alltid oppstår på Ixus kameraene). Andre avsnitt er en generell påstand (ikke nødvendigvis fakta) om "metoden" med å tilby dårligere kamera som et alternativ til et utsolgt annonsert kamera. Jeg nevner ikke Hitatchi-kameraet spesielt med et ord i det avsnittet EDIT: Og spesifikasjonene til Hitatchi-kameraet ER kanskje bedre enn Ixus sine. Men spesifikasjoner er LANGT fra alt, og sier lite om blant annet bildekvalitet. Det er nettopp spesifikasjonene jeg har inntrykk av at mange selgere (både på Elkjøp og andre steder) drar frem da de mye gjerne vil selge et kamera fremfor et annet. Bildekvalitet nevnes sjelden som et tema. Endret 19. august 2007 av Afseth Lenke til kommentar
coban Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Nå er bildekvaliteten på de fleste kameraer akseptable i forhold til folk flests forventninger - og da ønsker de gjerne noe annet feks. vidvinkel eller støt/vann- tett hus. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Coban har et poeng. Men så er det de som ikke vet bedre, som kjøper det første og beste kameraet de kommer over, og er for så vidt fornøyd... men som kunne vært enda mer fornøyd med et annet kamera. Ikke meningen å slenge dritt her, men det er stort sett nettopp disse folkene som drar på Elkjøp-lignende kjeder for å kjøpe kamera eller andre ting. Noen får god og riktig hjelp, andre er uheldig og møter på en fra hvitevareavdelingen fordi fotoavdelingen er underbemannet den dagen. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Nå var alternativet ikke IXUS 70, men IXUS 75. Sistnevnte har 3" skjerm, ansiktfokus (noe som er helt utrolig praktisk) osv. Hitachi kameraet har også 7megapixler, det samme som IXUS'en. IXUS'en vet man også hvem som har laget og CCD'n er bra, noe man ikke vet en skit om på Hitachi siden det ikke finnes et eneste skrevet ord om det på nett. Annet enn denne tråden Merker jeg er litt grinete nå og har lyst til å bytte kameraet for mutter. Problemet er vel å finne samme selger.. Har selv jobbet i Elkjøp for ti år siden og vet alt om lokk/støtte varer, men jeg mener ganske bestemt vi ikke jugde kundene rett i trynet. Det føler jeg har blittt gjort her ved å hevde "best-i-test" og at kameraet er bedre enn IXUS75. Lenke til kommentar
coban Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Nå var alternativet ikke IXUS 70, men IXUS 75. Sistnevnte har 3" skjerm, ansiktfokus (noe som er helt utrolig praktisk) osv. Hitachi kameraet har også 7megapixler, det samme som IXUS'en. IXUS'en vet man også hvem som har laget og CCD'n er bra, noe man ikke vet en skit om på Hitachi siden det ikke finnes et eneste skrevet ord om det på nett. Annet enn denne tråden Merker jeg er litt grinete nå og har lyst til å bytte kameraet for mutter. Problemet er vel å finne samme selger.. Har selv jobbet i Elkjøp for ti år siden og vet alt om lokk/støtte varer, men jeg mener ganske bestemt vi ikke jugde kundene rett i trynet. Det føler jeg har blittt gjort her ved å hevde "best-i-test" og at kameraet er bedre enn IXUS75. 9319681[/snapback] Jeg er helt enig hvis det du sier er sant - men i mange tilfeller så kan det faktisk hende at det moren din har "opplevd" er noe annet enn det som er faktisk blitt sant. Men du trenger ikke å snakke med den nøyaktige selgeren, jeg er helt sikker på at hvis du snakker med hvem som helst og sier at du ikke er fornøyd så får du bytte. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Er ikke redd for ikke å få byttet, varen er uåpnet. Grunnen til at jeg vil ha samme selger er for å spørre om å få se den "best-i-test" saken han viser til. Det skal vel uansett nevnes at Hitachi kameraet sikkert er et ok kamera, men så lenge IXUS75 selges til samme pris så faller Hitachi greit gjennom. Det er ikke mange ukene siden de skilte 500spenn mellom de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå