Anders Moen Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Hei Driver å prøver å lage et skjema så man kan laste opp bilder til sida mi, men jeg tenkte jeg skulle lage noe selv i stedet for å bruke det som er på W3Schools denne gangen, men jeg får ikke helt til. upload.php <form action="" method="post" enctype="multipart/form-data"> <p>Choose file to upload:<br /> <input type="file" name="imgfile" /></p> <p><input type="submit" name="upload" value="Upload" /></p> </form> <?php if (isset($_POST['upload'])) { echo "File name: ".$_FILES['imgfile']['name'] . "<br />"; echo "File size: ".$_FILES['imgfile']['size'] . "<br />"; echo "File type: ".$_FILES['imgfile']['type'] . "<br />"; echo "Temp name: " . $_FILES['imgfile']['tmp_name'] . "<br /><br />"; if (file_exists('uploads2/' . $_FILES['imgfile']['name'])) { echo $_FILES['imgfile']['name'] . ' already exists.'; } else if (!file_exists('uploads2/' . $_FILES['imgfile']['name'])) { echo $_FILES['imgfile']['name'] . ' does not exist.'; move_uploaded_file($_FILES['imgfile']['tmp_name'], 'uploads2/' . $_FILES['file']['name']); echo '<br />'; echo 'Stored in: ' . 'uploads2/' . $_FILES['file']['name']; } } ?> Etter at jeg prøver å laste opp noeFile name: windows-logo.jpgFile size: 7320 File type: image/jpeg Temp name: /tmp/phpDOiwLL windows-logo.jpg does not exist. Warning: move_uploaded_file(uploads2/) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Is a directory in /home2/andersmo/public_html/v2/upload.php on line 23 Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpDOiwLL' to 'uploads2/' in /home2/andersmo/public_html/v2/upload.php on line 23 Stored in: uploads2/ Det som er rart er at under upload.php så ligger den mappe kalt uploads2..(se screenshot under) Edit: Bytta ut move_uploaded_file() med copy() og da gikk det. Hvorfor skulle move_uploaded_file() fungere egentlig? Og ja, jeg vet at man kan laste opp mye rart nå, men det er sånn fordi jeg driver å tester ut akkurat nå Endret 29. juli 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hvilke rettigheter har du på uploads2 og evt mappene over den ? Prøv å chmod uploads2 (hvis på Linux) til 766 eller 777 og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 crowly, Anders har klart det nå. Han oppdaterte posten sin Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 crowly, Anders har klart det nå. Han oppdaterte posten sin 9167119[/snapback] Så det, og han gjorde mens jeg skrev min ... Ellers så er vel slike poster ganske meningsløse, inkludert denne Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 move_uploaded_file($_FILES["imgfile"]["tmp_name"], $uploaddir) bare mappen, ikke filnavnet i $uploaddir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 hvorfor gidder du å ha } else if (!file_exists('uploads2/' . $_FILES['imgfile']['name'])) {? Der holder det jo med kun "}else{" Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Mariyo, ja, jeg vet, men det var fordi jeg dreiv med noen andre ting før jeg la til move_uploaded_file og copy. Takk, Ståle, men jeg brukte copy i stedet for og da gikk det Crowly, jeg hadde Chmoded uploads2 til 777 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Du burde ha CHOMODDet de til 755. 777 trengs bare hvis du jobber med PHP4 Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Hm, bare prøvde å gjøre mappa uploads2 til det, men da fikk jeg bare den feilmeldinga om at jeg ikke har permissions til å laste opp til den mappa. Men det er det samme, nå er alt klart til bruk for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå