IngKogni2 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Skal bygge PC for første gang. Har bestilt delene på Komplett. ALT av tips i forbindelse med byggingen mottas med takk. IngKogni2 Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 1. Pass på å holde deg nogenlunde fri for statisk elektrisitet. 2. Ta den tida du trenger. er ikke noe mål å bli ferdig på en halvtime. 3. Les bruksanvisningen hvis du er usikker på noe. Kobler du noe feil, kan ting gå den veien du ikek vil. Håper det hjalp deg Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 1. Pass på å holde deg nogenlunde fri for statisk elektrisitet.2. Ta den tida du trenger. er ikke noe mål å bli ferdig på en halvtime. 3. Les bruksanvisningen hvis du er usikker på noe. Kobler du noe feil, kan ting gå den veien du ikek vil. Håper det hjalp deg 9167706[/snapback] Bra tips dette, og vil gjerne legge til noen ting: -Når du skal legge ned kabinettet for å montere inni, legg det på en matte e.l., gjerne en myk overflate. Det blir veldig stygt og ripete av å ligge rett på tregulv om du flytter på det mens det ligger der. - Ha alltid orden på hvor du gjør av diverse skruer som er med. - Som nevnt, bruksanvisning er faktisk med for å lese hvis du er usikker på noe. - Pass på å sett på avstandsskruene bak hovedkortet der de skal være! (Viktig en, i verste fall kan HK kortslutte og bli ødelagt hvis du glemmer dette. Lykke til sier jeg bare. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Godt tips det siste der også ja, glemte jeg i farta, men det er som sagt, veldig viktig! Lenke til kommentar
IngKogni2 Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Takker for tips. Har monter sammen nå. Prløvde å starter opp. Den kutter strømmen etter 0,5 sek. Alle vifter starter og stopper igjen. Finner ikke noe i bruksanvisningen om dette heller... IngKogni2 Lenke til kommentar
TGRacing Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Sjekk ALLE kontakter fra powersuply om de sitter der de skal osv.. Har du husket 4 pin strøm på hovedkort.. Lenke til kommentar
Husee Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har du festet ram'en(ene) Skikkelig? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Kan tyde på dårlig kontakt med RAM eller CPU. Jeg ville prøvd å ta ut RAMmen og satt den inn igjen. Det samme med prosessoren. Blås forsiktig rent og se etter ting som er i veien for signaler. Gå over alle strømledninger, og sørg for at alt som trenger strøm får det. Hovedkortet, avhengig av type, trenger minst to tilkoblinger. Skjermkortet kan trenge, harddisken må ha og DVD-ROMen trenger. Lenke til kommentar
IngKogni2 Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Hadde glemt den "power suply'en" med 4 pinner. Satte i den, så startet maskinen... MEN får opp feilmelding på skjermen om at CPU-vifta ikke starter. Har kobla til strømen på vifta... IngKogni2 Lenke til kommentar
IngKogni2 Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Snurrer vifta rundt da? 9177798[/snapback] Nix ...Tørr jo ikke la maskina fortsette oppstart uten kjøling... Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har du satt kontakten på vifta på rett plass? Oppe til høyre på hk som regel? Lenke til kommentar
IngKogni2 Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Har du satt kontakten på vifta på rett plass?Oppe til høyre på hk som regel? 9177813[/snapback] Ja, har satt den der det står CPU fan eller noe sånt... Eneste kontakt med 4 stifter oppe til høyre... Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Riktig. Da antar jeg vifta er dau Har du ei anna vifte du kan bytte den med, i samme størrelse? Lenke til kommentar
IngKogni2 Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Riktig.Da antar jeg vifta er dau Har du ei anna vifte du kan bytte den med, i samme størrelse? 9177821[/snapback] Ikke som er beregna for CPU... Kan jeg sette ei vanlig vifte dit? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Ja, det kan du. Husk på at du ikke får viftestyring(hastighet) i bios med 2-pins kontakt(tror jeg da) Den vil sannsynligvis gå på full guffe, men hvis den ikke bråker fælt, så er det gode greier. Endret 31. juli 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
TGRacing Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Husk nå på at du må bytte ut den døde vifta på kjøleribbene til cpu med den som virker... Lenke til kommentar
IngKogni2 Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Det kan ikke være feil på HK da? Kan jeg teste om CPU-vifta virker? Alle delene er splitter nye og ble henta i kveld, så det blir jo garanti-sak om noe er gåent.... Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Klart det. Kople cpu-vifta til en av de andre kontaktene, helst til en som du vet allerede virker. Så starter du opp og slår av i samme farta. Det er ikke farlig Endret 31. juli 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Da antar jeg at maskinen enten eksploderte, eller du fikk det til å virke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå