Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda NSR 125 eller Honda CBR 125?


TASan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men det er ingen av dere to som fatter at effekta går ikke under lettmc når man trimmer en mito til 20hk. cbr å mito e samme klassen når begge er under grensa 15hk. det går ikke an å prøv å sammenlign 2 lettmc'er med en orginal cbr å en bloodtrimma mito. det er jo klart at mitoen går bedre..

 

som dere sier er: kjøp RS!! den går så mye beire enn en orginal cbr når den e trimma!

 

 

 

det går bare ikke.

Endret av E.Everett
Lenke til kommentar

sier aldri at den kun går bedre en orginal cbr, den eier en cbr samme faen hvor mye man trimmer den, uten og bytte motor ;)

og jeg sier ikke at det er lov, men fordi om man blir stoppa og sykkelen blir målt på benk til over 15hk og sykkelen fortsatt er registrert som lett får man ikke straff for og kjøre mellom tung uten lappen, får kun trim bot ;)

man får heller ikke straff, mer en for trim hvis man kjører mellom tung og fjerner plombene og får over 34hk, men det er dyrt og bli tatt for, er vel 1000kr per hk over hva den er registrert med

Lenke til kommentar

du si noe dær men faen.. det er irriteranes å hør di dær fjortissan som si at cbr går ræva i forhold til rs.. cbr går jævli godt i forhold til kor mye bensin den bruker^^..

 

 

bli det samme at æ skal si at orginal ford sierra går ræva i forhold til en orginal supra ^^

Lenke til kommentar
uansett så er 100-150 fort nok for en 125ccm. skal man ha større fart så er man IDIOT visst man ikke går for en sykkel med 600+ccm ^^

hvorfor er man idiot hvis man skal kjøre 150 med en lett mc og ikke hvis man gjør det med 600cc+?

og er ikke bare toppfart, er aks og

cbr bruker vel nesten 15sek fra 0-100 og en uplombert rs/mito bruker 6-7 sekunder

Lenke til kommentar

lær dere enn ting

kjøp deler av folk som skal bli kvitt fortest mulig og når du skal bli kvitt de selg de til noen som skal ha der og da

kjøp sykkelen gjerne billig med litt små feil, fiks det sjøl til en billig penge

og husk selg sykkelen på sommeren når alle skal ha sykkel og at den da er bare starte opp og kjøre og alt funker

så taper du veldig lite

Lenke til kommentar
Hvilken av disse lett-motorsyklene er å foretrekke?

 

Da tenker jeg på ting som: Utseende, lyd, komfort, drivstoffbruk, sikkerhet, slitasjemessige problemer, aks., toppfart og innkjøpspris. Samt hvor mange gir hver av dem har og hvilken som er best å velge når du ikke har så veldig mye penger, og heller ikke har råd til å svi av inntekten på bensin.

 

Takk :cool:

 

Edit: Vil jo ikke kjøre rundt og høres ut som en moped :blush:

 

Nå var det faktisk dette som var topic da.

Regner med at trådstarter har skaffet seg en sykkel til nå, men jeg kan tenke meg at det er mange andre som skal ha seg ny lett sykkel som besøker denne tråden.

Så, tilbake til topic og glem diskusjonen om fart.

Jeg kan mer om NSR og CBR enn jeg kan om mange andre sykler, så går ut ifra de nå. Så av disse tingene trådstarter har sagt han ville ha så:

 

NSR fordi:

Fart og aks - NSR går ganske bra forhold til CBR, pga som alle vet, det er en 2 takter.

Utsende - NSR er sinnsykt mye råere enn CBR

Lyd - Selv synes jeg lyden til en NSR er ganske kul, men den kan også bli litt for skarp noen ganger.

Sikkerhet - NSR har ganske gode bremser

 

CBR fordi:

Drivstoff bruk: Den bruker mye mindre bensin enn en NSR. Enkelte NSR bruker 0,7 - 0,9 l per mil, avhenger åssen man kjører. Mens med en normal kjøring på CBR bruker kun CBR'en 0,24 - 0,34 l per mil.

Slitasjemessige problemer: Med en NSR kan du risikere og sitte lenge på verksted, eller isåfall vente på deler hvis du skal fikse den selv. Men hvis du kjøper en CBR nå så har du fortsatt 5 års garanti, så skulle det bli ett problem som kan tas på garantien, så blir det selvfølgelig mye bedre.

Innkjøpspris : Skal du ha en fin NSR som ikke har gått så langt, så betaler du kanskje 35000 for en NSR ifra 1999 som har gått 20000 km. Velger du derimot CBR, så kan du kjøpe en ny 2008 modell CBR for akkurat samme pris. Med 5 års garanti!!

Komfort : CBR er en 4 takter, som gjør at den durer ikke så mye som en NSR. En jeg kjenner sa at og kjøre nsr fort på motorveien ikke var så gøy, siden det rister veldig mye, og kan være litt vinglete. Mens CBR har jeg faktisk ikke hørt noe om åssen det er og kjøre i høyt turtall i full fart. Men regner med at det er bedre.

Lyd : Liker egentlig lyden på NSR best, men CBR lyden er fin det og.

NB: CBR ser ganske spinkel ut, og har tynne dekk. For noen er dette katastrofe, for andre er det ikke så farlig. Men minner på om at hvis du setter på et bredere bakdekk på din CBR, så vil farten og aksen minske, siden da blir det mer friksjon.

 

 

Konklusjon:

Hvis du er glad i og skru, har masse penger du kan bruke på bensin og deler, er glad i fart og spenning og hvis du er glad i og kjøre fort. Gå for NSR.

 

Hvis det ikke er så farlig for deg med fart, du vil bruke lite bensin, du vil ikke at den skal være ødelagt en gang i blandt, og hvis du altså trenger er fin sykkel som skal brukes til skolen osv. Da burde du gå for CBR.

 

Håper dette kunne hjelpe deg hvis du skulle skaffe deg ny lett sykkel en gang og valget står mellom CBR og NSR.

 

Beklager eventuelle skrivefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...