Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda NSR 125 eller Honda CBR 125?


TASan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden produksjonen av NSR gikk ut i 2004, så er det en gammel sykkel, men jeg fortsatt følelsen av at den er attraktiv i dag. Jeg personlig ville ha valgt NSR, uten tvil. CBR er spinkel, kjedelig på fart og aks og ser ikke like tøff ut som NSR. Til gjengjeld har CBR fetere lyd, men hvem vil høre fet lyd når sykkelen ser ut som en tråsykkel?

 

NSR går bra, har grei lyd, er en totakt, så dvs at den er kraftigere og mer brutal enn CBR.

 

Jeg hadde ikke tvilt. Honda NSR :)

9167554[/snapback]

 

Produksjonen til NSR stoppet i 2003, ikke 2004. Jeg har heldigvis motor + ca. alle deler uten kaape som ble satt inn i 2005, helt ubrukt. Overliggere ftw, motoren har gaatt 7500km :wee: .

 

Anyways, hoerer at dere sier lyden i NSR er litt skingrete, og ja, det kan hoeres saann ut hvis du staar ved siden av en som ruser og sykkelen er plombert, men hvis du tar ut plomberingen i anlegget og hoerer paa sykkelen hvis den kjoerer fra deg (noen andre som kjoerer), kommer du garantert til aa bytte mening. En utrolig toeff lyd jeg ikke visste sykkelen hadde foer naa nylig. Veldig morsomt egentlig. CBR hoeres kanskje grom ut fra 1k-5k rpm, men etter det er lyden utrolig skingrete imo.

 

En som anbefalte mito her: Vel, naa koster den veeldig mye mer enn baade NSR og CBR, men for all del, Mito/RS gaar litt bedre enn NSR, selv om jeg personlig ikke syntes det er verdt pristillegget.

 

49.000 for en helt ubrukt 2006 Mito? Har du en link? Ble litt interessert naa.

Lenke til kommentar

De fleste NSR har gått 30.000km, og godt som alle er trimma, så de er hard kjørt, masse bytta deler, men dem går som ei klokke.

 

 

 

PS: NSR blei sluitta å produsere i 2001, så kjøper du en sånn, vil du kanskje måtte bytte deler, eller kjøpe en som er veldig bytta.

9173683[/snapback]

 

FEIL. De ble slutta å laga i 2003, ikke kom med påstander du ikke har sjekka først.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg er helt ny, fikk lappen for noen uker siden, og leter etter sykkel selv. Har til nå prøvd Honda Rebel 125 og Suzuki Intruder 125 (choppere begge to) og skal nå om 10 min prøve Honda CBR. Skal gi en tilbakemelding når det er gjort ;) Skal prøve Aprilia RS rett etter CBR'en, det blir interessant å se forskjellen mellom en 4- og 2-takts lettracer.

Lenke til kommentar

Der var tråden ja, prøvde uten hell å finne den... :(

 

Prøvde CBR, første og eneste raceren jeg har prøvd og jeg synes det var dødsdigg å kjøre den. Eneste er at den faktisk så EKSTREMT spinkel ut, det var verre enn jeg hadde forberedt meg på. I tillegg er jeg ganske høy (180) og følte den var litt liten for meg. Men den gikk kjempebra, gode kjøreegenskaper, fin lyd osv.

 

Apriliaen jeg prøvde var ødelagt så kan ikke si så mye om den, men merket at den hadde mer muskler enn CBR'en. Skal se om jeg får prøvd en NSR til helgen.

Lenke til kommentar

cbr er jo rett og slett fail. går sinnsykt dårlig i tillegg til at den er spinkel. 125cc skal ikke ha en lyd av tungsykkel, de skal skjære i ørene ! er jo utrolig lættis med en sykkel som høres ut som en 600, men så vidt flytter seg fremover.

 

Grunnen til at du syns cbr går bra er fordi du ikke har prøvd en 125cc 2-takt uplombert :) veldig stor forskjell på aks..

 

CBR 125 gjør vel 0-100 på rundt 14 sek, mens en uplombert mito eller RS gjør 0-100 på en 7-8 sek?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nsr har 28mm forgasser, det er like stor forgasser som jeg har på mopeden min, derav den spinkle lyden.

 

CBR har ikke akkurat en grom lyd den heller, selvom mange sier at den har det - men så sier folk at mopedene deres uten dempervatt har god lyd også.

 

CBR er billigst i drift og innkjøp : Vedlikehold, bensin og kostnad av sykkel @ år mod @ videre salg vinner den klart.

 

Men valget mitt hadde - uten tvil - gått på NSR, da CBR ser ut som en 50cc og er lat.

 

 

at forgasserstørrelsen har noe å si på lyden er piss shit..

Lenke til kommentar
cbr er jo rett og slett fail. går sinnsykt dårlig i tillegg til at den er spinkel. 125cc skal ikke ha en lyd av tungsykkel, de skal skjære i ørene ! er jo utrolig lættis med en sykkel som høres ut som en 600, men så vidt flytter seg fremover.

 

Grunnen til at du syns cbr går bra er fordi du ikke har prøvd en 125cc 2-takt uplombert :) veldig stor forskjell på aks..

 

CBR 125 gjør vel 0-100 på rundt 14 sek, mens en uplombert mito eller RS gjør 0-100 på en 7-8 sek?

 

cbr 125 går jævli bra til å vær lettsykkel. mito eller rs går like bra til å vær lettsykkel.

 

å du sitt dær å si at rs å det dærre går bedre enn cbr uplombert? det er fordi da er ikke rs greia lettsykkel lengre.. da har effekta gått over i mellomklasse...

Lenke til kommentar

er fortsatt lett om de er trimma, og CBR går som en bøtte med møkk, blir eid av trimma mopeder

ville egentlig ikke kjøpt cbr eller nsr, kjøp heller mito eller rs, dette er iallefall sykkler som går greit, veier ikke 3 tonn og har skikkelig bremser og fjæring så det går ann og kjøre på litt i svinger, og i tilleg de ser mye bedre ut en nsr og cbr etter min mening, men gå iallefall for 2t, seff trimma, 4t er kjedelig, ingenting er moroere enn skikkelig kick, morro når man hjuler og får nakke sleng når man runder 8-9k

Lenke til kommentar
er fortsatt lett om de er trimma, og CBR går som en bøtte med møkk, blir eid av trimma mopeder

ville egentlig ikke kjøpt cbr eller nsr, kjøp heller mito eller rs, dette er iallefall sykkler som går greit, veier ikke 3 tonn og har skikkelig bremser og fjæring så det går ann og kjøre på litt i svinger, og i tilleg de ser mye bedre ut en nsr og cbr etter min mening, men gå iallefall for 2t, seff trimma, 4t er kjedelig, ingenting er moroere enn skikkelig kick, morro når man hjuler og får nakke sleng når man runder 8-9k

 

bli arti visst man kræsjer å forsikringsselskapet finn ut at sykkelen er trimma.. da er det regress sånn at det svir i ræva.

 

mene.. den dær mitoen din. visst du kjører i sverige.. kjører du lenge på 10000+ ? har hørt at 2taktere ikke er så glade i det.

 

 

btw.. Sykkelen er IKKE lengre innenfor Lettmc kategorien med en trimma motor..

Lenke til kommentar

kjører i sverige.. på 10000+ ?

 

skjønner ikke hva du mener med sverige, men regner med at du mener 10 000 omdreininger. 10 000 omdreininger er da man faktisk får kruttet i sykkelen, så 2 takterne er glade i 10 000 omdreininger. trenger uansett ikke ligge på 10 000 omdreininger dersom du holder fartsgrensene.

 

angående regress, hvordan skal forsikringsselskapet finne ut at du har en uplombert sykkel? med mindre det står et effektanlegg med inngravert "TRIM 2000" blir du ikke tatt.

Lenke til kommentar

Gikk i klasse med 2 stykker han ene hadde cbr han andre hadde nsr

 

Han med cbr'en kjørte til skolen vær dag uten problemer, han påkostet den ett effektanlegg sånn at den hørtes mye grommere ut, kunne nesten måle seg med 600 sykkler, men fikk ikke noe effekt av det da, han kjørte den uten å bytte så mye deler drev og kjede 1-2 ganger.

 

Han med nsr'en var det alltid problemer med stod gjerne rolig i 1 månde eller 2 gikk aldri skikkelig, bråkte noe jævlig kåpene hang ikke skikkelig, fester både her og der som var dårlig. Måtte bytte deler hele tiden, den brukte mye bensin, på det verste 1 liter på milen, men nå kan han ha vært veldig uheldig også da, sier ikke at alle nsr'er er sånn, kjenner folk med nsr'er som går bra og ikke har problemer med de, men de fleste nsr er skrudd på ganske mye så må være nøye og se over den osv. Sånn at du ikke kjøper en som må byttes deler på hele tiden.

 

Han med cbr'en ga rundt 22k han med nsr'en ga rundt 20k

Lenke til kommentar
er fortsatt lett om de er trimma, og CBR går som en bøtte med møkk, blir eid av trimma mopeder

ville egentlig ikke kjøpt cbr eller nsr, kjøp heller mito eller rs, dette er iallefall sykkler som går greit, veier ikke 3 tonn og har skikkelig bremser og fjæring så det går ann og kjøre på litt i svinger, og i tilleg de ser mye bedre ut en nsr og cbr etter min mening, men gå iallefall for 2t, seff trimma, 4t er kjedelig, ingenting er moroere enn skikkelig kick, morro når man hjuler og får nakke sleng når man runder 8-9k

 

bli arti visst man kræsjer å forsikringsselskapet finn ut at sykkelen er trimma.. da er det regress sånn at det svir i ræva.

 

mene.. den dær mitoen din. visst du kjører i sverige.. kjører du lenge på 10000+ ? har hørt at 2taktere ikke er så glade i det.

 

 

btw.. Sykkelen er IKKE lengre innenfor Lettmc kategorien med en trimma motor..

det er fortsatt lettmc fordi om den er uplombert, bare ikke lovlig, men uansett minimal sjangs for og bli tatt for trim, og uansett så lenge man bare gjør den fp(uplombert) så må de ha start på den og måle den til over 15hk på bakhjulet, og stort hvis man smeller litt så er det bare og drite i og få testa sykkelen, og hvis man ikke smeller skikkelig så henter man sykkelen sjøl, og skrur den org i en fei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...