killertomato Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Vil ganske enkelt ha en rimelig og god dvd brenner/leser som ikke bråker. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Billig og støysvak tror jeg du må lete lenge etter... Generelt sett må du lete lenge etter støysvake enheter, for det er rett og slett ikke noe produsentene bruker mye tid på å få til virker det som. På jobben har vi testet ganske mange enheter fra forskjellige produsenter på leting etter enheter til bruk i mediapc'er, men uten å finne noen som var spesielt støysvake. Det er få som er skikkelig støysvake selv ved avspilling av DVD-video i dag... Vi fant kun én modell fra AOpen (husker ikke typen desverre) som var skikkelig stille ved videoavspilling. Hvis du derimot ikke skal bruke den når du ser film og ved veldig lave lydnivåer så kan du vel egentlig klare deg med det meste som er på markedet i dag. At det bråker litt når du brenner en plate eller installerer programmer etc betyr da vel ikke så mye? Må bare nevne at jeg også er allergisk mot støy, og også skulle ønske at virkeligheten var annerledes, men faktum synes å være at det er ytterst få spillere der ute som ikke bråker. Og det kan virke som om det er et resultat av at produsentene vil lage så billige enheter som mulig i forbindelse med masseproduksjon.. Edit: Jeg glemte jo å nevne noe ganske relevant. Nemlig at det er mulig å modifisere firmware (litt risikabelt) på en del spillere, eller bruke 3.parts programvare (enkelt, ikke risikabelt) for å styre hastighet og dermed minske støy. Bruk Google så finner du mye om det Endret 29. juli 2007 av IIIvolt Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Billig og støysvak tror jeg du må lete lenge etter... Generelt sett må du lete lenge etter støysvake enheter, for det er rett og slett ikke noe produsentene bruker mye tid på å få til virker det som. På jobben har vi testet ganske mange enheter fra forskjellige produsenter på leting etter enheter til bruk i mediapc'er, men uten å finne noen som var spesielt støysvake. Det er få som er skikkelig støysvake selv ved avspilling av DVD-video i dag... Vi fant kun én modell fra AOpen (husker ikke typen desverre) som var skikkelig stille ved videoavspilling. Hvis du derimot ikke skal bruke den når du ser film og ved veldig lave lydnivåer så kan du vel egentlig klare deg med det meste som er på markedet i dag. At det bråker litt når du brenner en plate eller installerer programmer etc betyr da vel ikke så mye? Må bare nevne at jeg også er allergisk mot støy, og også skulle ønske at virkeligheten var annerledes, men faktum synes å være at det er ytterst få spillere der ute som ikke bråker. Og det kan virke som om det er et resultat av at produsentene vil lage så billige enheter som mulig i forbindelse med masseproduksjon.. Edit: Jeg glemte jo å nevne noe ganske relevant. Nemlig at det er mulig å modifisere firmware (litt risikabelt) på en del spillere, eller bruke 3.parts programvare (enkelt, ikke risikabelt) for å styre hastighet og dermed minske støy. Bruk Google så finner du mye om det 9166933[/snapback] Kanskje jeg klarer meg med en hvilken som helst vanlig billig spiller da. Det spiller egentlig ikke særlig stor rolle, som du sier, om den bråker ved brenning eller installering. Det er bare det at jeg tenkte å bruke den som dvd leser også ved spilling og kanskje noe film og da takler jeg ikke alt for mye bråk. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 De fleste spillere kjører vel ikke på full hastighet ved avspilling av dvd-filmer? Da vil den jo være rimelig stillegående.. Ellers finnes det vel programmer som begrenser hastigheten for å få ned støynivået. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 De fleste spillere kjører vel ikke på full hastighet ved avspilling av dvd-filmer? Da vil den jo være rimelig stillegående.. Ellers finnes det vel programmer som begrenser hastigheten for å få ned støynivået. 9167078[/snapback] DVDer leses på 1x hastighet... i forhold til maks hastighet som ofte er om lag 40 ganger raskere, så er det bare susing i sivet =P -Stigma Lenke til kommentar
KAS Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Det er bare å kjøre Nero DriveSpeed eller lignende, så vil nesten en hvilken som helst spiller være stillegående under avspilling av DVD/Audio CD. Dessverre er det ikke alle spillere som er "intelligente" nok til å justere hastigheten etter datamengdene som overføres. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Samsung optiske drev er blandt markedets stilleste (og svært prisgunstige). Bruk programvare til å begrense max lesehastighet for å hindre at drevet spinner opp disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå