Gå til innhold

Stereogram! Can you see the hidden?

-Mazor-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vanskelig å få til i starten. Men når man først kan det går det lett som bare det. Er ganske mange år siden jeg drev på med slike bilder nå, men det satt med engang igjen.

Det går faktisk ann å gjøre slik på dagligdagse ting også. Har selv hatt stor sukksess med å gjøre det på tapeter med repiterende mønster, setetrekk med møsnter osv. :)

Teknikken er; start med ansiktet ganske nerme bildet, 7-10 cm fra. Så sjeler du. har du vanskligheter med å sjele, se på fingeren din og beveg den mot nesa. Stopp når den er 3-4 cm ifra. Så holder du blikket på bildet, og prøver å fokusere på det mens du beveger hodet sakte litt bakover. Plutselig vil du få det til :)

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Ikke faen om jeg ser noe. Har sittet å sett på bilder av kjedelige mønstre i 30 min nå. Prøvd alle mulige forskjellige måter å se på de jævla bildene. Hater det!

Får de til å bevege på seg, snurre rundt, kan se de på veggen ved siden av meg...blir faen kvalm.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Har en bok med sånne. Jeg eier i det. Jeg kan få bildene til å gå motsatt vei av det dem skal, så det som skal være "utover" blir innover.

9167817[/snapback]

Eh, Jeg ser bare "innover". Vet ikke om det er innover eller utover som er "riktig", men stilig er det :)

Lenke til kommentar

Sliter litt med det jeg, ser dårlig på det ene øyet og jeg bruker ikke briller. men jeg får det til når jeg gjør sånn at jeg ser dobbelt, så stopper opp like før det blirt dobbelt

Edit: nå klarer jeg det drit lett. Siden jeg ser dårlig på det ene øyet så var det bare å føre over mer kraft på det på en måte.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
Det går faktisk ann å gjøre slik på dagligdagse ting også. Har selv hatt stor sukksess med å gjøre det på tapeter med repiterende mønster, setetrekk med møsnter osv. :)

Syns dette høres litt rart ut. På bildene til linken ser man jo ulike figurer (delfiner, forskjellige symboler, ulver osv). Tviler på at man gjør dette på setetrekk, tapeter osv.

Lenke til kommentar

@covah: Man kan se dem tredimensjonalt, altså at noen "ting" virker nærmere enn noen andre. ;)

--

Nå har jeg sett igjennom alle bildene på den siden, og det er ikke alle som er like lette å se. Merker også at jeg begynner å krysse øynene på alt annet jeg ser på nå også. Hvorfor måtte jeg se på alle? :cry:

Lenke til kommentar

@Kibs: Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?

Selvsagt ser man tingene i "3D", dette er jo bilder spesiallagd for at man skal se dem. Det jeg mener er litt rart, som SimDaDim påstår, er at man også kan se disse symbolene på ting som tapeter, setetrekk osv.

Lenke til kommentar
@Kibs:  Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?

Selvsagt ser man tingene i "3D", dette er jo bilder spesiallagd for at man skal se dem.  Det jeg mener er litt rart, som SimDaDim påstår, er at man også kan se disse symbolene på ting som tapeter, setetrekk osv.

9169495[/snapback]

Jeg forsto det sånn at han mente at man kan se tingene tredimensjonalt. Ikke nødvendigvis figurer. Hvis han ikke gjorde det, beklager jeg, og da tok jeg feil.

Det er forresten ikke figurer på alle bildene i linken heller.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...