Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Optical driver Device Locked ". (Nesten Løst) )

Anbefalte innlegg

Jeg har en AcerPower PC som jeg nesten ikke har brukt.. Kjøpte den i fjord! Så jeg har kjøpt meg noen spill! Så fikk jeg inn CD, så kommer det noe opp nedi der klokka er "Optical driver Device Locked ". Jeg har funnet noe som det står at de hadde funnet svaret ! Men jeg skjønte ikke helt hva de mente

I have found the answer on the following forum, but looks a temporary solution...

http://forums.microsoft.com/TechNet/...2422&SiteID=17

It was all down to Acer Elock...

Noen som kan hjelpe på en måte??

Edit: Jeg prøvde først å kjøpe ny CD-rom! Det var det ikke.. så en jeg kjenner sa at det var noe med det "Optical driver Device Locked ".

Edit: Jeg har nå EXIT et program som gjorde så den "optical driver..." kom opp så nå kommer ikke den opp mer, men Spillet vil ikke komme!

Endret av Henrymeen21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Aldri klag selv om ingen hjelper deg. Det er frivillig å hjelpe folk og det er ingenting som tilsier at akkurat DU fortjener hjelp.

2. Problemet ligger i Acer sin elock programvare som tydligvis er installert på din maskin. Denne softwaren gjør at diverse hardware etc kan stenges. Det du må gjøre er å starte programmet. Konfigurere det ved å gi det et passord etc.

Når det er gjort, tar du lock også etterpå unlock på cdrom. Det burde gjøre susen.

Kilde: http://global.acer.com/products/et/eLock.htm

Lenke til kommentar
Problemet ligger i Acer sin elock programvare som tydligvis er installert på din maskin. Denne softwaren gjør at diverse hardware etc kan stenges. Det du må gjøre er å starte programmet. Konfigurere det ved å gi det et passord etc.

Når det er gjort, tar du lock også etterpå unlock på cdrom. Det burde gjøre susen.

Takk..

Ja, det er et sted jeg skal gi et passord "Enter the utility password to continue" Jeg vet ikke passorde ! Hvilket passord skal jeg skrive inn ??

Endret av Henrymeen21
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...