Gå til innhold

Bilder av Q6600 boxed vifte


Anbefalte innlegg

LOL! :D

 

AMD fanboys'ne konverterede i stilhet - men er nu tilbake som "Intel-kritikkere" ;)

 

Syns Intel har laget nogen utmerkede s.775 boxed kjølere her den siste tiden og de funker ganske bra og er lette å montere og er ganske stille.

 

PS. Minner om at Intel påpeker, at CPU og kjøler KUN bør monteres av profesjonelle.

De der ikke kan få det til, tilhører så klart ikke denne faggruppe. :thumbup:

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol! Jeg er ingen amd fanboy, men jeg synes festeløsningen til AMD

har vært i aller høyeste grad mye bedre enn intel sine. Det handler ikke

om man får det til eller ikke, bare måten hele feste er skapt på .

Det er min mening, hva andre mener er opp til hver enkelt.

Endret av Debate
Lenke til kommentar
PS. Minner om at Intel påpeker, at CPU og kjøler KUN bør monteres av profesjonelle.

De der ikke kan få det til, tilhører så klart ikke denne faggruppe.  :thumbup: 

9171210[/snapback]

 

Jeg har ingen problemer med å montere kjølerne. Nå har jeg da også skrudd PC i over 10 år selvfølgelig. Men synes fortsatt festeanordningen kunne vært bedre. Om man f.eks har en vifte som er veldig stor, så må man jo til tider ta ut hovedkortet av maskinen for å få denne av, fordi man ikke lett kan komme til med verktøy for å få løsnet den.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med å montere kjølerne.  Nå har jeg da også skrudd PC i over 10 år selvfølgelig. Men synes fortsatt festeanordningen kunne vært bedre. Om man f.eks har en vifte som er veldig stor, så må man jo til tider ta ut hovedkortet av maskinen for å få denne av, fordi man ikke lett kan komme til med verktøy for å få løsnet den.

9171453[/snapback]

 

Jeg er da enig i, at festeanordningen ku være bedre på s.775 - men den funker jo efter hensikten.

 

Den største feil urutinerte PC-byggere gjør - er jo å montere kjøleren efter at hovedkortet er monteret i kabinettet! Man har derfor ingen sjans for å kontrollere monteringen efterfølgende.

Det blir da bare til noget: "Nåh ja - det går sikkert bra!" - og jeg lager da bare en ny tråd i forummet på hw.no, hvor jeg kan få medhold i mine fustrasjoner fra andre urutinerte PC-byggere ;)"Way to go!"

 

Skal snart på innkjøp av Q6600 og får da sett, om boxed-kjøleren er noget å samle på mht overklokking.

 

PS. Har 'kun' bygget PC'er i over 20 år - og har har stadig mye å lære innen det ;)

 

Kimmer

Lenke til kommentar

 

Akkurat make til E6850 3Ghz cpuene..

Jeg har hatt amd i mange år nå og har alltid hatet kjøler løsningene til amd..

De er tungvint å få på og har du ikke gjort det før så kan du fort gjøre skade på

cpuen..Det har ikke jeg gjort så det er sagt..

 

Jeg gikk nylig over til Intel og kjøpte E6850 cpu med boxed

Altså med kjøler/vifte...Til og med en liten unge kunne sittet på kjøler/vifte oppsettet som er på Intel sine kjøler/vifte løsninger.

Men jeg er litt tvilsom angående det klips opplegget som intel har på sine

kjøler/vifte systemet...

Lenke til kommentar

Sikkert nogen der vil gi mig rett i, at hvis der var mulighet for en ekstra "spacer" mellom hovedkort og kabinet - rett ned forbi nederste venstre kjølerfeste hull - da var en del av problemerne med feilmontering og medfølgende temp-problemer løst?

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Den største feil urutinerte PC-byggere gjør - er jo å montere kjøleren efter at hovedkortet er monteret i kabinettet! Man har derfor ingen sjans for å kontrollere monteringen efterfølgende.

Det blir da bare til noget: "Nåh ja - det går sikkert bra!" - og jeg lager da bare en ny tråd i forummet på hw.no, hvor jeg kan få medhold i mine fustrasjoner fra andre urutinerte PC-byggere  ;)"Way to go!"

 

 

Kimmer

9171693[/snapback]

 

ok, dersom jeg ikke husker feil så står det i monteringsmanualen at CPU kjøleren skal monteres etter at hovedkortet er installert i kabinettet. De som er runinert er de som følger manualen men jeg da.

 

Sjekket dette opp: Pkt 2.3.2 i manualen så skal hovedkortet monteres i kabinettet før CPU kjøler monteres. Ja slik er det.

 

Ellers ble dette en interessang tråd, men lite bilde da. :roll:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Du nevner også at du har byttet ut alle stock-kjølerene,

intel skal ikke legge opp til det når du kjøper en boxed utgave.

Greit nok at de sikkert ikke har en verdi på alt for mye, men

jeg synes fortsatt løsningen er svært "dum".

 

Ja det har eg? Av den enkle grunnen for å få ned tempraturen? Tempen gikk ned på alle vitale komponenter ram, brikkesettet, cpu, + resten av alle duppedittene rundt prosessoren? Det øker levetiden. Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...