Gå til innhold

Bilder av Q6600 boxed vifte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig!

 

Vært redd for å brekke hovedkortene når jeg har satt på de skrotkjølerne der... AMD har en mye bedre løsning på sine boxedvarianter...

 

Krstjn

 

 

Ikke bare er de vanskelig og feste, men du skal gjøre det på en spesiell måte.

Klemme ned to om gangen. Bare helt teit det der! *savne socket 939 metoden*

9167066[/snapback]

Lenke til kommentar
Ikke nok med at AMD har en bedre festemekanisme, men de ser mye kulere ut og. Syns Intel Boxed kjølerne har gått _litt_ ut på dato!

9167160[/snapback]

Ja så absoulutt. Etter min mening syns jeg utseende og festemekanismen til AMD er 10 ganger bedre enn nå regjerende Intel core 2 duo.

Lenke til kommentar

Dere kan si hva dere vil om Intel C2D boxed vitene, men de er både meget effektive og lydsvake for å være boxed vifter som du får for under en hundrings i praksis. Du skal være god for å finenen bedre vifteløsning på kjøleeffekt/støy til samme prisen.

 

Men ja... selv om festeanordingen faktisk fungerer greit kunne den godt vært basert på noe mer solid en clips.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at festemåten er noe merkelig, samt at kjøleren "bøyer" hovedkortet. De siste PC'ene jeg har bygget har jeg benyttet små gummiføtter som jeg har limt fast på baksiden av hovedkortet, det holder med en mitt under CPU'n. Dette medfører at du retter opp kortet.

 

Ingen som har flere bilder? :hmm:

Lenke til kommentar
Dere kan si hva dere vil om Intel C2D boxed vitene, men de er både meget effektive og lydsvake for å være boxed vifter som du får for under en hundrings i praksis. Du skal være god for å finenen bedre vifteløsning på kjøleeffekt/støy til samme prisen.

 

Men ja... selv om festeanordingen faktisk fungerer greit kunne den godt vært basert på noe mer solid en clips.

 

-Stigma

9167209[/snapback]

 

Hvordan vet du at den har en verdi på 100 kr?

Vis det stemmer, er det jo akkurat det samme med

AMD sine stock-kjølere. Men AMD har en smartere

festeløsning på sine sockets.........

 

John Kr: Den bøyer ikke hovedkortet. Men festerammen som

holder cpu på plass blir en smule bøyd, noen får et så hardt press

på seg at IHS på cpu blir skjev.

Endret av Debate
Lenke til kommentar

ok, jeg bygde en PC med ASUS P5B og E4400 prosessor for 3-4 mnd siden, kunne ikke huske at jeg hadde noe problemer ved montering. Trur faktisk jeg fikk samme hintet den gangen også.

 

Vi får se hva som skjer når jeg får mitt ASUS P5K Deluxe og Q6600 over helgen.

 

Bygger dette forøvrig i et Lian Li (V1000PLUSII) kabinett. Flott kabinett forøvrig.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen problemer med å feste kjøler på noen av min sokkel 775, så kan ikke si meg enig? Men jada de kunne sikker funnet på noen som var/er sikrere. Det beste hadde været om du kunne skudd dem fast, men skal vedde på at du/dere/jeg + resten av verden hadde klagd på det også?

Er ikke enkelt å bli venner med alle, du vet at alt skal være enkelt og billig.

Men som eg sa i en annen tråd, kjøp en kjøler som må skues fast.

 

Stigma har helt rett, de orginale kjølerne til amd og intel kommer ok ut i tester. Men selv har eg byttet ut alle, er kun amd kjøleren eg har igjen. Grunnen er at eg gidder ikke ta ut hovedkortet bare for en prosessorkjøler.

Så jo, eg liker intel sin løsning, men du må være nøye når du montere dem det skal ikke mye til for at du montere dem feil.

Eg vil heller kalle det bruker feil, syns det er feil å klage på intel. Å joda, har selv hatt problemer med å montere dem, men det var min feil ikke intel??

Lenke til kommentar

Det er ikke DIN feil at intel har laget en så idotisk

løsning at DU fester feil. Men det er vel sikkert en del penger innvolvert

som setter de billige løsningene, som da er litt mindre gjennomtenkt.

 

Du nevner også at du har byttet ut alle stock-kjølerene,

intel skal ikke legge opp til det når du kjøper en boxed utgave.

Greit nok at de sikkert ikke har en verdi på alt for mye, men

jeg synes fortsatt løsningen er svært "dum".

 

Vis intel tenker slik at jaja de bytter jo ut stock-kjølerene uansett,

så blir det jo veldig feil for de som har lagt opp et budsjet på en data og

ikke har plass til feks. en vifte for 500 spenn.

 

Mulig jeg drar det litt langt nå, men jeg bare håper folk

tar poenget mitt. :thumbup: Ikke meningen og pirke :p

Endret av Debate
Lenke til kommentar

Det er mange muligheter til å bomme dersom man velger en ennen kjøler, plassproblemer, vektproblemer og ikke minst mangel av PWM kontroll (4 pins plugg for bedre viftehastighetsstyring). PWM kontroll må man ha på CPU viften.

 

:thumbup:

 

Jeg gir denne boxed vifta en sjanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...