Gå til innhold

Død strek på laptop skjermen


Asken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har bare 1års garanti, men er det ikke no snakk om at det ifølge norsk lov at en pc skal vare lengre enn 3år (skjermen på en laptop er jo en del av den) ? men skal kontakte dell imorgen og se hva som kan bli gjort :)

Lenke til kommentar

Garanti er noe produsent gir. Garanti kan ikke gi mindre rettigheter enn reklamasjon.

 

Reklamasjon er 5 år dersom varen er ment å vare betydelig lenger enn 2 år.

 

En bærbar skal vare betydelig lenger enn 2 år, altså har du reklamasjonsrett på din bærbare.

Lenke til kommentar

nei, det er jo sant, får bare håpe dell har like god kundeservice som hp... det morsomme er at om de skylder på kunden så sier de aldri hva kunden har gjort. de har ikke svar på det men de kan si at kunden har gjort det :roll:

Lenke til kommentar
nei, det er jo sant, får bare håpe dell har like god kundeservice som hp... det morsomme er at om de skylder på kunden så sier de aldri hva kunden har gjort. de har ikke svar på det men de kan si at kunden har gjort det  :roll:

9169381[/snapback]

 

Dell har ganske god kundeservice, sikkert fordi de tar imot så mange klager :)

Lenke til kommentar

hvordan fårekommer egentlig slike feil? feil på skjermen? brudd på en krets? anyone? vil bare være sikker på at jeg ikke har gjort no, hakke mistet den på bakken eller hatt press eller slag på skjermen :/

Lenke til kommentar
Det er leverandør/produsent som må sannsynligjøre at det er kunden som selv er skyld i skaden. Det er ikke godt nok å si at det er kunden som har gjort noe feil, de må ha en saklig begrunnelse.

9169669[/snapback]

Nok en gang, feil. Etter 6 måneder er det kunden som må sannsynliggjøre at feilen skyldes en produksjonssvakhet. At Forbrukerrådet mener noe annet hjelper lite når de har Høyesterett og lovforarbeidene mot seg.

Lenke til kommentar

Det er en feil i LCD-panelet. Det er ikke en feil man kan fikse selv, hele panelet må byttes. Man har 5 års reklamasjonsrett i følge norsk lov, og den gjelder her. Dell kan ikke på noen som helst måte si at dette er kunden sin feil (noe det ikke er heller :))

 

(For de som lurte, det er en produksjonsfeil i panelet ;)).

 

Kaaaan være hovedkort/skjermkort, men meeget sjelden :)

Endret av -Codeman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...