Veyron Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 Har blant annet sett NoiseControl lydisoleringen hos microplex.no (forresten, noen som har prøvd denne?, erfaringer?), men ville det ikke være like bra å lydisolere med et materiale slik som "sitteplater" er laget av? (sånn plate man f.eks bruker å sitte på når man er på tur i skogen o.l. for å holde varmen i baken :smile: Dette materialet er jo 4 ganger billigere enn den "profesjonale" løsningen fra NoiseControl. Håper noen har meninger og erfaringer å dele om denne saken... Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Jeg har NoiseControls lydmatter i mitt kabinett (HX 08), og synes det fungerer meget bra. Dessverre er det jo slik at når man fjerner noe av støyen, legger man straks merke til noe annet. :sad: Sitteplater har jeg liten erfaring med (utover å ha dem under rumpa på tur i skogen o.l.), men jeg har en mistanke om at de ikke er særlig egnet. De er jo veldig varmeisolerende... mvh. Eivind. Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Prøv å legge noe tynn skumgummi i kabinettveggene dine. Det funker fint! mvh Thorstein Lenke til kommentar
zup Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Burde ikke en "plate" med "egg-kartong" mønster funke veldig bra? Lydbølgene ville bli brutt, og lyden bli kraftig redusert... Når lydbølger treffer en plan flate, vil de bli reflektert i sin helhet, men om de treffer en ujevn flate vil lydbølgene bli splittet opp i mange små, som også vil redusere hverandre. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Quote: On 2001-09-25 13:36, zup skrev:Burde ikke en "plate" med "egg-kartong" mønster funke veldig bra? Lydbølgene ville bli brutt, og lyden bli kraftig redusert...Når lydbølger treffer en plan flate, vil de bli reflektert i sin helhet, men om de treffer en ujevn flate vil lydbølgene bli splittet opp i mange små, som også vil redusere hverandre. Nå begynner det å bli avansert her... :smile: Men det er riktig som du sier; eggekartong er utmerket til lyddemping. Et problemet er at man ofte ikke har allverdens plass i kabinettet. Eggekartong er jo noe tykkere enn platene til NoiseControl/sitteplater/tynn skumgummi, og man skal helst få frakken av og på ved oppgradering osv. Eivind. Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Hvis en ikke drasser for mye rundt på PC'n kan en sette inn selvklebende asfaltplater i sidene (biltema etc.) Fjerner mye høyfrekvent støy, men blir sinsykt tungt. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Biltema har 1 cm skumgummiplater med lim også. Ikke er de dyre heller. Det burde kunne virke bra. mvh Are-Harald Lenke til kommentar
telifia Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Quote: On 2001-10-17 22:57, arehb skrev:Biltema har 1 cm skumgummiplater med lim også. Ikke er de dyre heller. Det burde kunne virke bra.mvhAre-Harald Det funker fint, det... men jeg vil IKKE anbefale å bruke limen som er på baksiden. Da er det noe skikkelig jævelskap å få av igjen etterpå... tape det heller fast, eller noe.. funker helt fint hos meg. Lenke til kommentar
kjelli Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 enig i at biltemaløsningen er bra. Jeg brukte limet som er på disse, og det står bom. får det ikke ut igjen. Om dette er bra eller dårlig kan diskuteres :smile: Tror det kostet rundt 100kr for en plate på nesten 0,5m2. Mao veldig billig. Har skiftet ut viftene i maskinen med noen 12dB vifter. Så nå er det kun et stille sus ifra herligheten. Som hørtes ut som "USS Enterprise" på landinginnlegget før. Mvh Kjelli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå