Gå til innhold

Steam shop, og 0% moms i norge :D

Anbefalte innlegg

Jeg satt i går kveld/natt og fikk lyst på noen spill på steam. Så satt å kikket litt på nette. Tja de fleste spilla var ikke så alt for bilige.

Så tenkte... 10dollar = 60nok, 20dollar = 120nok.

Det var da usedvanlig bilig tenkte jeg =)

Kjøpte meg noen spill, og tenkte nå får jeg garantert moms på det her.

Men nei da... taxes (norway) = 0%

Oiii... å kjøpe spill i butikken er virkelig vaist of money nå som dollar kursen er så lav.

Har ikke norge noen skatter og avgifter på spill/programmer etc som fysisk ikke krysser landegrensen i ett cover?

i så fall er dette genialt og kan spare masse penger =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel egentlig ikke moms på Steam, da du laster ned spillene - de passerer ikke gjennom tollvesenet.

9166991[/snapback]

Hehe, riktig. Og en annen grunn til at spillene er så billige selvfølgelig fordi det er veldig besparende for spillprodusentene å selge på denne måten, da du jo ikke får CD'er og innpakning etc i Posten.

Det kommer til å bli mer og mer av denne form for salg av programvare.

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ikke moms på Steam, da du laster ned spillene - de passerer ikke gjennom tollvesenet.

9166991[/snapback]

Er etter det jeg vet, ikke moms på digitale tjenester fra utlandet. Nedlasting kvalifiserer til dette, ergo trenger man ikke momse for nedlastbare spill fra utlandet.

Lenke til kommentar

Det er det som er så genialt med Steam-konseptet. Du får kjøpt spillet DIREKTE fra utvikler, uten masse fordyrende mellomledd. Husk, når du kjøper spillet i butikken skal butikken/kjeden også ha sin del av kaka for å tjene penger, så de slenger på noen prosent ekstra + mva.

Problemet er jo at du ikke får brent det ut, og dermed mister det hvis du formaterer HD.

Tror Steam husker hvilke spill du har betalt for vha kontoen din, så du kan laste ned pånytt, husker ikke helt det. Lenge siden jeg har hatt Steam inne.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg har hørt med tollvesenet.

Programvare kjøp i digitalt format kan være så stort du bare vil. Staten skal hverken ha toll eller moms.

9167479[/snapback]

Hva er da en cd med spill på?

edit:

VikingGz: Hvilke spill kjøpte du , og til hvilken pris?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Problemet er jo at du ikke får brent det ut, og dermed mister det hvis du formaterer HD.

Tror Steam husker hvilke spill du har betalt for vha kontoen din, så du kan laste ned pånytt, husker ikke helt det. Lenge siden jeg har hatt Steam inne.

9167404[/snapback]

Tøv og tull. Steam har egen backup-funksjon der du får en image-lignende ting som du kan brenne ut.
Lenke til kommentar

Programvare kjøp i digitalt format kan være så stort du bare vil. Staten skal hverken ha toll eller moms.

9167479[/snapback]

Hva er da en cd med spill på?

edit:

VikingGz: Hvilke spill kjøpte du , og til hvilken pris?

9167504[/snapback]

Jeg kjøpte blant annet day of defeat source = pris 60nok

prisguiden: https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

(sparte 2/3 + frakt)

vill også opplyse dere som kanskje ikke har sjønt det ennda, butikken selger ikke fysiske varer. Altså cd/dvd etc

Den leverer varen via ett program (altså 100% digitalt)

Men viss dette er økende vill jeg tro at vi snart vill få moms på dette etterhvert. For etter slik steam skriver ting er det flere land som alerede har moms på slike kjøp

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

9167479[/snapback]

Er du helt sikker på det - jeg sendte nemlig en mail til tollvesenet en gang om dette og svaret jeg fikk ble jeg ikke helt klok på. De liste opp noen regler og formuleringer og det var forskjell på type program eller noe? Vet du mer om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...