Gå til innhold

8800 GTX, trenger vannblokk (low flow)

Anbefalte innlegg

Mitt grafikkort er varmt, kryper på en passe varm dag opp i mot og litt over 80 grader idle.. Det synes jeg er en smule for varmt.. Riktig nok er det litt for lite luftsrømmning akkurat rundt grafikkortet men det skal også fikses på.. En gang..

Vannkjølinga i dag består av Aquastream, Aquaero, Aquatube, Airplex Evo 240, Cuplex Pro, og vanntemp måler, samt flow og vannstandsmåler..

Aquastream pumpa mi er low flow.. Uten belastning pumper den 300-500 liter i timen (Kommer ann på hvilken frekvens jeg kjører pumpa på)

Når omtrent alt det andre er fra Aqua Computer så lurer jeg på om GTX vannblokka fra AC vil funke greit med et low flow system..?

Noen synspunkter eller erfaringer med nevnte blokk?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for et bra svar baronKanon :)

Vil den være bedre enn den fra Aqua Computer?

Må også skaffe meg andre nipler til den Zalman saken, da jeg har 3/8 slanger.. Har du/dere tips om hvilke som burde passe?

Et lite spørsmål til, er det andre CPU blokker som vil være bedre en Cuplex Pro blokka med low flow?

Lenke til kommentar

jag har inte testat alla de block som blir nämnt här, men jag har testat en god del... min slutsats är att så länge blocket har ett koppar ellement, så är det gott nog. du ska inte slänga ut en massa pengar på block som IGENTLIGEN inte ger bättre ytelse, totaltsett... kyler du bara en komponent, cpu för exempel, så kan du säkert jaga ett par grader hit eller dit :) ..men de två graderna kan lika väl komma av att du råkar ha fönstret öppet just den dagen...

Endret av qu1et
Lenke til kommentar
min slutsats är att så länge blocket har ett koppar ellement, så är det gott nog. du ska inte slänga ut en massa pengar på block som IGENTLIGEN inte ger bättre ytelse, totaltsett...

9202470[/snapback]

Kobber i blokken er en ting som er bra, men det viktigste er hvordan den er utformet. Dette har vist seg gang på gang på gang og det er flere her på forumet som har god erfaring med å bytte fra en kobberblokk til en bedre en. Jeg har f.eks. en Tt Big Water-blokk på CPU, og den suger lut i forhold til hva jeg kan få til med andre blokker. Den har en overflate som ikke er optimal i forhold til varmeoverføring. Andre blokker har også veldig kraftig struping av strømmen som også går utover kjøleevnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...