jossern Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Har EOS 350D med kit-linsa. Eg klarar ikkje å "låse" fokuseringspunktet når eg brukar dei automatiske modusa til kameraet (grønn ramme, portrett osv). Det går fint å låse fokuseringspunkt på P, Tv, Av osv. Er det mogeleg å låse fokuspunkt med autoprogramma eller er dette enno ein grunn til å bruke meir manuelle instillingar? Lenke til kommentar
deviant Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Har EOS 350D med kit-linsa. Eg klarar ikkje å "låse" fokuseringspunktet når eg brukar dei automatiske modusa til kameraet (grønn ramme, portrett osv). Det går fint å låse fokuseringspunkt på P, Tv, Av osv. Er det mogeleg å låse fokuspunkt med autoprogramma eller er dette enno ein grunn til å bruke meir manuelle instillingar? 9165699[/snapback] Når du benytter basic modus er det ikke mye du kan stille på, men P overlater hele eksponeringen til automatikk samtidig som du kan bestemme fokuspunkt og type, blitz osv. Så om du har behov for å gjøre manuelle instillinger men ikke vil bestemme lukkertid og blender så er dette riktig modus for jobben. Lenke til kommentar
turbokalle Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Har EOS 350D med kit-linsa. Eg klarar ikkje å "låse" fokuseringspunktet når eg brukar dei automatiske modusa til kameraet (grønn ramme, portrett osv). Det går fint å låse fokuseringspunkt på P, Tv, Av osv. Er det mogeleg å låse fokuspunkt med autoprogramma eller er dette enno ein grunn til å bruke meir manuelle instillingar? 9165699[/snapback] Når du benytter basic modus er det ikke mye du kan stille på, men P overlater hele eksponeringen til automatikk samtidig som du kan bestemme fokuspunkt og type, blitz osv. Så om du har behov for å gjøre manuelle instillinger men ikke vil bestemme lukkertid og blender så er dette riktig modus for jobben. 9165731[/snapback] Hvilken fokustype er valgt? Noen programmer bruker AL SERVO (følgefokus), og da klarer du ikke å låse, for deretter å komponere bilde på samme måte som ellers. Sport-programmet bruker det. Auto-modus bruker AL FOCUS som er vanlig ONE SHOT fokus, men straks motivet eller kamera beveger seg så slår det automatisk over på AL SERVO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå