Gå til innhold

Harddisk på xbox 360. Hvorfor?


huldal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å kunne lagre savegames, laste ned demoer og videoer, og legge inn egen musikk bl.a.

9165516[/snapback]

 

 

Kan legge til et par ting til til denne lista:

 

Man må ha harddisk for at man i det hele tatt skal kunne spille Xbox1 spill på sin xbox360 (Antar dette kommer av at xbox1 hadde en innebygget harddisk og at alle xbox1 spill derfor trenger en harddisk for mellomlagring av data)

 

Og uten et sted å lagre profiler får du faktisk ikke brukt Xbox Live i det hele tatt. (Dette henger jo litt sammen med det som allerede er blitt nevnt, om at man ikke kan opprett profiler uten harddisk da)

 

Mye plass er fint å ha hvis du pleier å legge mediafiler inn på hardisken din (filmer/musikk/mm) Men også til å oppbevare demoer av spill dersom du ønsker å ta vare på spillene over lengre tid. Demoer tar vel sjelden mer enn en sjettedel av den diskplassen som fullversjonene gjør, men det blir likevel fort fullt på 20GB disken din hvis du har noen av dem.

Lenke til kommentar

Det finnes et 64 MB-minnekort som gjør at man kan lagre saves, spille online og spille de fleste arcadespillene, men i lengden lønner det seg absolutt å ha harddisk i stedet.

 

Demoer til X360 kan være på over 1 GB og skal man laste ned filmer, store spill, serier etc. kan man fort få bruk for 120 GB.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Så xboxen spiller av nedlastede divx filer?

9167657[/snapback]

 

Nei, kun Wmv, så folk driver og konverterer fra andre formater og over til Wmv, en annen metode som folk bruker er å streame fra en PC (f.eks. via programmet TVersity), men i så fall ligger jo filene på din PC så da trenger du strengt tatt ikke noen harddisk på Xbox360en for å vise dem.

Lenke til kommentar

Jeg SKAL ha meg større HDD.

Jeg elsker og ha alt av ekstramateriale til alle spillene mine, noe som tar sin plass. Gjerne en del vidoer fra de spillene som jeg gleder meg mest til ogå.

-Halo 3, Mass Effect og GTA IV f.eks er en del filmer tilsammen + en del fler.

 

Og laster alltid ned demoer av de spillene jeg ikek har, men skal kjøpe, så går en del plass der og.

Og så kommer video on demand i tillegg :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...