Gå til innhold

Hjelp! Koble Anlegg til Tv Og Pc..

Anbefalte innlegg

Hei Hei..

ukey here it goes!

Jeg skal koble lydanlegget mitt til Tven og Pcen, i pcen skal også headsettet mitt være tilkoblet. Jeg har ikke forsterker så håper jeg kunne koble alt til uten forsterker men jeg ser ikke for meg hvordan jeg skal klare det. :dontgetit:

Need Help!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra PC'en kan du ha en slik:

post-112208-1185707085_thumb.jpg

Denne gjør at du kan velge mellom to lydutganger slik at du kan koble til headsettet ditt og sterioanlegget. Fra lydsvitsjen og TV'en til sterioanlegget må du ha en slik kabel:

post-112208-1185707095_thumb.jpg

Endret av alec1
Lenke til kommentar

jeg har et 6 kanals (hjemmekino) anlegg som fulgte med Leiligheten jeg bor i nå..

Phillips FW375P er modellen viss det er til noe hjelp.

alec1: jeg har 2 aux til 3,5 jack kable du snakker om, men siden jeg anlegget jeg har ikke er et pc anlegg så er det vell ikke muligt å den "switcheren" du viste.

trur faktisk jeg må koble alt til via Aux fra anlegget.

er ennå litt forvirret på hvordan jeg skal få til dette :hmm:

Lenke til kommentar

Den lydsvitsjen skal jo ikke stå i anlegget ditt, men i PC'en så du kan velge mellom å ha lyd på anlegget eller headsettet. Fra det ene uttaktet på lydsvitsjen plugger du inn den minijack/aux kabelen som går inn i aux inngangen på anlegget ditt.

Lenke til kommentar

Kan ikke legge ut et bilde av baksiden så det er lettere å se hvilke muligheter du har? Googlet men var umulig å finne noen bilder.

Om du har 2 x AUX inngang så er det helt mulig å spille av lyd fra både tv og PC til anlegget.

Forresten,hvorfor vil du ha headsettet tilkoblet samtidig? Om det er micen du skal bruke skal jo ikke den brukes samme stedet.

Lenke til kommentar

alec1: slik jeg ser det så får jeg koblet anlegget og headsettet til pcen med lydsvitsjen men hva med Tven? den skal også være tilkoblet anlegget.

DanielL: har ikke batteri til kamaraet mitt nå men skal legge ut bilde så fort jeg får batteri..

men inngangene på anlegget mitt er:

- 6 kanaler til høytallerene.

- surround out

- subwoofer out

- antenne

- line out

- aux

jeg skal ha headsettet mitt tilkoblet i pcen samtidigt fordi når jeg sitter foran pcen og hører på musikk eller spiller så må jeg bruke headsettet slik at jeg ikke forstyrrer samboeren min..

Lenke til kommentar

Du blir nok nødt til å kjøpe en ny receiver om du tenker å få lyd fra PC og TV samtidig da du kun har en lydinngang(Altså kun mulighet for å bruke en kilde om gangen).

Og det er da ikke verre enn at du tar ut ledningen fra PCen og setter inn hodetelefonene når du ikke skal plage henne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...