Gå til innhold

Gjengetape på BSPT

Anbefalte innlegg

Tjena

Fikk kittet mitt fra Vcore i dag, og jeg har kjøpt en VGA-cooler til gammelmaskina som brukte BSPT-nipples. Den var det naturlig nok ingen o-ringer på, men jeg lurer på om man må bruke gjengetape på niplene når de skal skrus inn for å unngå vannlekkasje?

Bilde:

post-120614-1185703176_thumb.jpg

Edit: Hmm. Det var ikke et fantastisk bilde...

Endret av trettifire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bruke gjenge tape eller sånn "tråd". Sist nevnte likner veldig på litt tjukk tanntråd smurt inn med et eller annet seigt stoff. Som jeg forøvrig foretrekker fremfor bruk av gjenge tape. Hadde det vært plast ville jeg ha brukt gjenge tape.

Husker ikke hvor en får kjøpt denne tråden, men ville ha googla det først. Ellers er det ikke umulig at Clas har det eller en hvilken som helst rørlegger butikk. Bruker også "tråden" til annen mer grov rørlegger bruk, og det er definitivt det beste og enkleste ;)

Lenke til kommentar

Jeg nevner noe jeg leste her en dag:

DU SKAL IKKE BRUKE GJENGETAPE PÅ BSPT.

Hele vitsen med BSPT er at du ikke skal måtte bruke gjengetape eller o-ringer, for selve gjengene presser så mye mot hverandre at det blir tett! I høyttrykksystemer brukes koniske gjenger, bl.a. Ellers kan du for sikkerhets skyld bruke flytende gjengetetning - en Loctite 577 eller noe tilsvarende som ikke limer, bare tetter - men det er ikke nødvendig, da!

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Jeg nevner noe jeg leste her en dag:

DU SKAL IKKE BRUKE GJENGETAPE PÅ BSPT.

Hele vitsen med BSPT er at du ikke skal måtte bruke gjengetape eller o-ringer, for selve gjengene presser så mye mot hverandre at det blir tett! I høyttrykksystemer brukes koniske gjenger, bl.a. Ellers kan du for sikkerhets skyld bruke flytende gjengetetning - en Loctite 577 eller noe tilsvarende som ikke limer, bare tetter - men det er ikke nødvendig, da!

9166017[/snapback]

Har dårlig tålmodighet så jeg kjøpte noe tjafs på Esso som både limer og tetter og det funker som snus, så langt i alle fall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...