tulling67 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hei dere Jeg har kjøpt en Netstore 3500 fra Packard bell på 500 GB (dette er en ekstern HD som fungerer med LAN). nå vil jeg formatere den til NTSF, men det er 2 ting jeg trenger hjelp til. Først og fremst trenger jeg et program til en slik jobb, hvilket program er best? (ja, jeg vet det kan gjøres med dos... men det vil jeg ikke, se neste spørsmål). Pris er ikke så viktig, men det hadde jo ikke vært helt tullete hvis den var gratis heller Det andre er jeg litt usikker på. Les følgende tekst fra instruksjonsboken. "Disk Utility You may use the disk utility to format your drive, scan for disk errors and set the idle time before the device switches to standby mode. When you format the drive using the disk utility, it will create a single partition using the FAT32 file system. If you create other partitions when connected through USB or choose a different file system, keep in mind that the LAN disk is only able to recognise the first partition and it has to be FAT32." Hvis det skal være en fat32 partison så må jeg vel ha et skikkelig program som kan gjøre dette? Erik Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 DOS kan ikke formatere NTFS, bare så det er sagt. Windows kan jo formatere disker, trenger ikke noe ekstra program til det. Bare høyreklikk på diskikonet og velg Formater fra menyen. Lenke til kommentar
tulling67 Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 DOS kan ikke formatere NTFS, bare så det er sagt. 9167103[/snapback] jeg er ikke noe ekspert så det du sier er sikkert riktig, men jeg er ikke sikker på om det er den beste måten å formatere for min harddisk. Nå står det at det må være en partisjon, fat32, igjen på hardisken og jeg er ikke sikker på at det er bare å høyreklikke. Det jeg også spør om er hvilke programmer som er gode på dette. pris ingen hindring for en sikker partisjonering av min harddisk. Erik Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Javel, det er visst ikke bare formatering du vil. Det ser ut som du vil forandre fra en til to partisjoner, en FAT32 og en NTFS. Windows Diskbehandling kan fjerne den ene FAT32 partisjonen du har, og da kan du lage to nye partisjoner, som deretter kan formateres som FAT32 og NTFS. Det er dog en grense på 32 GB for FAT32. Alternativt kan du kjøpe et program som Partition Magic eller Partition Manager, og krympe den FAT32 partisjonen slik at det blir plass for en ny partisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå