Gå til innhold

Skjerm selges.. Hva er den verdt? (Bilde)

Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge en skjerm jeg har her, og fikk et tilbudt 300kr for den. Jeg synes det var lite. Hva mener dere denne er verdt?

photo.gif

Det er en Eizo F56 17" skjerm med 15,9" synlig billedflate. Skjermen er 5 år gammel men fargene er helt fine og gir skarpt bilde både i midten og ut mot sidene. Den er i god stand og spesifikasjonene er bla disse:

* 0,26 dot pitch

* 1280x1024 i 80Hz og

* 1024x768 i 100Hz

Så spørsmålet er: Hva er den verdt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde en Eizo F55S... (forgjengeren til din) og den var 3 år når jeg solgte den for et år siden... fikk 2500,- for den :D

Nå var jeg xtremt heldig, men siden din er 5 år gammel og 17" er lite attraktivt, så burde du få iallfall mere enn det du har blitt budt... men slikt er vanskelig å si...Jeg går da utifra at den er 100% feilfri (slik min var)

Lenke til kommentar

zemtex: Den er selvfølgelig feilfri, men det er etter at jeg har reparert den.

Jeg har sjekket litt priser og funnet at de aller billigste 17"'erne går for ca 1100kr nye. De billigste med tilsvarende spesifikasjoner går for ca 1300, og de billigste Eizo 17"'erne går for ca 3600kr.

Jeg tror ikke jeg får så mye som de billigste 17"erne går for (1100) men synes at den har såpass gode spec, at den ikke bør går for så veldig mye mindre. 800kr da... Høres ikke det passe ut?

Lenke til kommentar
En god sammenligning er kanskje 17? Eizo F553 som www.jmdata.as selger for 800kr.
Jeg slo opp på Eizo's nettsider. F553 er en eldre modell (det gamle designet) enn F56. Spesifikasjonene er også betydelig dårligere: Max 1024x768 (Hz ikke oppgitt) og 0,28 dot pitch.

Når JMdata vil ha 800 kr for den tyder det på at det ikke er grådig å forlange minst 800kr for skjermen min.

Takk, alle sammen. Da har jeg fått et godt inntrykk av verdien. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...