Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble det noen bra bilder på fjellet ?

9207401[/snapback]

Tja, tok bilder for å sette sammen til HDR, men jeg glemte å slå over fra RAW, så nå sitter jeg med masse bilder i RAW, og uten HDR-.NEF-photomatix kunnskaper.

Får vell bare konvertere dem i ps, før jeg kjører de igjennom. Ble 380 bilder på turen totalt. Har litt å se gjennom mao.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Tja, tok bilder for å sette sammen til HDR, men jeg glemte å slå over på RAW, så nå sitter jeg med masse bilder i RAW, og uten HDR-.NEF-photomatix kunnskaper.

9207584[/snapback]

Øh.. du glemte å slå over på raw, så nå sitter du med masse bilder i raw? :ermm:
Lenke til kommentar
Tja, tok bilder for å sette sammen til HDR, men jeg glemte å slå over på RAW, så nå sitter jeg med masse bilder i RAW, og uten HDR-.NEF-photomatix kunnskaper.

9207584[/snapback]

Øh.. du glemte å slå over på raw, så nå sitter du med masse bilder i raw? :ermm:

9207737[/snapback]

Gikk litt fort i svingene. Mente "fra" RAW.

Lenke til kommentar
RAW-bilder er absolutt ikke noe dårligere utgangspunkt enn JPEGer til HDRer. Jeg ville heller sagt omvendt.

9208528[/snapback]

Jeg har ikke lært meg å burke Photomatix med RAW ennå, så jeg sitter her å sliter som f.

9208545[/snapback]

Kan det brukes med RAW bilder? Trodde det kun kunne brukes med jpeg.

Lenke til kommentar
RAW-bilder er absolutt ikke noe dårligere utgangspunkt enn JPEGer til HDRer. Jeg ville heller sagt omvendt.

9208528[/snapback]

Jeg har ikke lært meg å burke Photomatix med RAW ennå, så jeg sitter her å sliter som f.

9208545[/snapback]

Kan det brukes med RAW bilder? Trodde det kun kunne brukes med jpeg.

9208550[/snapback]

Jo, du må inn på Automate - batch processing

Lenke til kommentar

Noe sånt som D2-serien, som tross alt kverner ut 8bps?  :innocent:

Hehe, ja i Cropmodus :-)

D2Hs har 8b/s uten noe mer dilldall...

9210458[/snapback]

med 6MP (?)

Nei, native oppløsning på kameraet er 4.6MP. Nok for pressebruk, om du ikke er Se og Hør-journalist/paparazzifotograf...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...