TheKims Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hei kjøpte for en måneds tid siden en husaberg 650 fe som min første sykkel. det jeg lurer på er hvor ofte bør man ta oljeskift og lignende? noen sier hver 2 time noen sier hver 10ende, hvem har rett? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 om du kjører cross og offroad er det litt viktigere med oljeskift.. men om du kjlrer på veien så er det ikke sååååå viktig Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Det står i boka det, så slipper mopedfolket å gjette Mener det er ganske ofte. Mener også at Husaberg krever en del utover vanlige oljeskift, som regelmessig justering av ventilklaring og en del slike ting. Det står helt sikkert beskrevet vedlikeholdsprosedyrer i håndboka. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Fikk ikke noe bok med. har prøvd å leite litt på nett men finner ikke stort der. kjører for det meste på vei, litt for stor sykkel å kjøre cross med mener nå jeg. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Håndboka krever at motoroljen (1 liter) skal skiftes etter 10 driftstimer, mens filteret skal skiftes hver 20. time. Samme intervall er det på ventiljustering, og hver 25. time skal gaffeloljen skiftes. Dette er dog på en FE 400 men jeg tipper det samme gjelder.. Du bør ta høyde på at dette er vedlikehold ved løps/banekjøring, ved vanlig mosjonskjøring langs landeveien osv trenger du ikke fult så hyppig service.. Vil dog anbefalle deg å joine bike.no forum, er mange der som kjører Husaberg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå