Gå til innhold

Bestille fra USA?

halkal

Anbefalte innlegg

hehe så på de amerikanske Dell sidene.. konfigurerte en pc der, og fant en jeg ble fornøyd med til den nette sum av ca 1800 USD. dvs 12-1300 norsk kr =)) . en tilsvarende bærbar i norge koster 23000 ca.

Noen som vet hvor mye det evt. vil koste og bestille i usa og få den fraktet til norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere ting du må tenke på når det gjelder å bestille bærbar fra USA:

1. Tastaturet blir amerikansk, kanskje ikke en så veldig stor bakdel for deg, men muligens en større hemsko når man evt. skal selge maskinen senere.

2. Du må huske på at du må betale merverdiavgift på maskinen, gang prisen med 1,24 (24% mva.) og du får den norske prisen.

3. I tillegg blir det lagt til et valutapåslag når du betaler i USD med ditt norske VISA-kort, dette er ikke snakk om mange promille, men det blir noen kroner når det er snakk om såpass store summer.

4. Frakten er som regel ikke så veldig dyr, men regn med ca. 500 - 600 kroner. En annen sak er at mange bærbar er DOA (dead on arrival). Det er godt mulig at et slikt scenario vil føre med seg betydelig mer prakk enn om du hadde kjøpt maskinen i Norge.

5. Personlig har jeg aldri handlet noe fra Dell, verken i USA eller Norge, men er du sikker på at de sender maskiner fra USA til Norge når det finnes en egen Dell-divisjon her i landet?

Lenke til kommentar

1. Amerikansk tastatur er ikkenoe problem, har en kamerat som har kjøpt en maken dell bærbar i australia, kosta 300 kr for å få bytta til norsk tastatur, hvis man gjør operasjonen selv (bare å løsne på noen skruer).

2. med 24% medverdiavgift så blir det fortsatt ca 7000 billigere =)).

3.Valutapåslag på visakortet er ikke mye.

4.Men det som bekymrer meg mest, er som du sier at maskinen han være "Dead on arrival" , det hadde vært min typiske flaks.

5. Er ikke sikker på om de vil sende til norge, hehe det er det kanskje lurt å sjekke først :o).

Hehe en annen, men litt mere tungvint måte er å reise til usa og tilbake igjen på et par dager UTROLIG slitsomt.. men så billetter fra oslo til new york til 3-4000kr. :p

Forutsatt at Dell har et retail utsalg da hehe

Det er flere ting du må tenke på når det gjelder å bestille bærbar fra USA:

1. Tastaturet blir amerikansk, kanskje ikke en så veldig stor bakdel for deg, men muligens en større hemsko når man evt. skal selge maskinen senere.

2. Du må huske på at du må betale merverdiavgift på maskinen, gang prisen med 1,24 (24% mva.) og du får den norske prisen.

3. I tillegg blir det lagt til et valutapåslag når du betaler i USD med ditt norske VISA-kort, dette er ikke snakk om mange promille, men det blir noen kroner når det er snakk om såpass store summer.

4. Frakten er som regel ikke så veldig dyr, men regn med ca. 500 - 600 kroner. En annen sak er at mange bærbar er DOA (dead on arrival). Det er godt mulig at et slikt scenario vil føre med seg betydelig mer prakk enn om du hadde kjøpt maskinen i Norge.

5. Personlig har jeg aldri handlet noe fra Dell, verken i USA eller Norge, men er du sikker på at de sender maskiner fra USA til Norge når det finnes en egen Dell-divisjon her i landet?

Lenke til kommentar

garanti i hele verden..

Ja skjønte det jeg og, men det jeg egentlig lurte på var hvordan det fungerte.. om man f.eks har garanti world wide, men må sende det inn til forhandler i det landet man kjøpte den i, eller om man kan sende det til en lokal forhandler i et annet land. =)

litt dårlig formulert spørsmål kanskje :o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...