bjahoff Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Eg har eit gammalt MSI MS 6117 Hovedkort som BIOSen der BIOSen vare øydelagt på grunn av virus. Eg lurar derfor på om nokon har eit slikt hovedkort der dei vil ofra BIOSen, eller eit tips om korleis eg kan fikse det. Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 (endret) ---------------- Endret 30. april 2008 av Thomas-B Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Jeg mener det ikke er noe virus som kan ødelegge biosen, det er bare TULL Har du award eller ami bios ? Det er enkelt å rette opp dette her har du en link som du kan se på Her står det om badflash av bioser http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 (endret) ------------------------------ Endret 30. april 2008 av Thomas-B Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Det finnes virus som kan ødelegge (dvs slette bios). Husker ikke hva det heter nå i farten. Viruset slettet kun AWARD bioser og kun på enkelte hovedkort. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Er det ingen som husker det Tjernobyl viruset som slo ut i 1996 (var det i 96 mon tro?)? Det tok livet av rimelig mange BIOS'r. Men det var på den tiden da man med jumbers kunne anngi om man skulle kunne overskrive BIOS (f.eks ved Flashing) eller ikke. Denne var da default ofte satt til overskriv mulig fra produsentenes side...bæææææd move båys :smile: Lenke til kommentar
bjahoff Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 Det var Tjernobyl (CIH) viruset som øydelagde denna BIOSen. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Det stemmer tildels og det gjelder kun gamle bioser de på 1mb de nye på 2mb har en 32 bit del som ikke kan ødelegges ved virus eller feil flashing, kun ved statisk elektrisitet. Det vilsi at alt eldere en 486 og noen pentiumere har 1mb bios. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2001-12-31 17:33, bjahoff skrev:Eg har eit gammalt MSI MS 6117 Hovedkort som BIOSen der BIOSen vare øydelagt på grunn av virus.Eg lurar derfor på om nokon har eit slikt hovedkort der dei vil ofra BIOSen, eller eit tips om korleis eg kan fikse det. Har du sett på siden jeg ga link på ? Har du fått det til eller funket det ikke Lenke til kommentar
bjahoff Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 01:19, Fixer'n skrev: Quote: On 2001-12-31 17:33, bjahoff skrev: Eg har eit gammalt MSI MS 6117 Hovedkort som BIOSen der BIOSen vare øydelagt på grunn av virus. Eg lurar derfor på om nokon har eit slikt hovedkort der dei vil ofra BIOSen, eller eit tips om korleis eg kan fikse det. Har du sett på siden jeg ga link på ? Har du fått det til eller funket det ikke Har ikkje fått det til. Biosen vil ikkje lese frå disketten. Har bestilt ny BIOS frå http://www.eksitdata.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå