Gå til innhold

Advarer mot jødisk rasisme!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burg blir ikke venstre-ekstrem enn hvor mange ganger du gjentar det.

Jo, han er det. Selv Wikipedia kaller ham "left-wing". Og standpunktene hans er typisk venstreekstreme.

9195382[/snapback]

Left-wing betyr venstre.

Standpunktene hans er kanskje ekstreme for deg, men de er ikke venstre-ekstreme.

Du vet tydeligvis lite om dette i det hele tatt.

Uansett er det morsomt at du anklager en fra Israelske Arbeiderpartiet for å være venstre-ekstremist, mens du i Israel-debatten selv har meninger som ligner langt mer på deres meninger enn på Likud(Høyre) sine meninger, som generelt er mindre ekstreme angående Palestina.

:hmm:

Lenke til kommentar
Folk med alminnelig sunn og folkelig forstand og dømmekraft vil da se og le av det hele. Vanlige folk ler av Burgs dårskap, og rister på hodet over hvor uforstandig det er mulig å bli for en intellektuell.

Det hadde vert hyggeligt om du, med din folkelige sunne fornuft og dømmekraft, hadde komt med noko konkrete argumenter for kvifor Burg tar feil, så kanskje nokon av oss venstre "leninister" kunne forstå kva som er galt i hans påstander?

Men å inngå i ein sakelig debatt med "leninister" blir vel litt for skummelt? Vist ein slutter å avise påstander på grunn av ideologisk avik, kan det jo hende at ein får ein sakelig debatt. Og gud forby at det skulle hende!

Lenke til kommentar
Folk med alminnelig sunn og folkelig forstand og dømmekraft vil da se og le av det hele. Vanlige folk ler av Burgs dårskap, og rister på hodet over hvor uforstandig det er mulig å bli for en intellektuell.

Det hadde vert hyggeligt om du, med din folkelige sunne fornuft og dømmekraft, hadde komt med noko konkrete argumenter for kvifor Burg tar feil, så kanskje nokon av oss venstre "leninister" kunne forstå kva som er galt i hans påstander?

Men å inngå i ein sakelig debatt med "leninister" blir vel litt for skummelt? Vist ein slutter å avise påstander på grunn av ideologisk avik, kan det jo hende at ein får ein sakelig debatt. Og gud forby at det skulle hende!

9199132[/snapback]

Har du veldig store lesevansker?

Lenke til kommentar
Jeg har større tiltro til historikere som ikke finner på ting fordi de har en venstreekstrem agenda å pushe.

9209119[/snapback]

Den venstre-ekstreme agendaen i Isreal har alltid tradisjonelt vært at staten Israel er god og at de har rett til hele Israel og Palestina, altså til og med mer ekstrem enn dine synspunkter.

Kommunisme og Zionisme går svært ofte hånd i hånd i Israel.

Hadde Israelere sammenlignet det vi to skriver om Israel i trådene har på forumet, hadde nok mange trodd at du var den "venstre-ekstreme".

Lenke til kommentar

Syntes å sammenligne kritikk av Israel med anti-semitisme er latterlig. Jeg støtter ikke Israel, men er forskjell på å skrive:

Jeg støtter ikke Israel og jeg støtter ikke Jødene. Jeg støtter ikke Israel som et land, om landet er jødisk, kristent, eller hva det nå enn er, er det urelevant.

Lenke til kommentar
I hele verden er det de venstreekstreme som elsker islamofascisme og hater demokrati og frihet. Således har fabuleringene dine om venstresiden i Israel lite med hva venstresiden i verden faktisk står for.

9228149[/snapback]

Dette innlegget viser vel egentlig bare hvor blindet av ideologi det er mulig å bli.

Men poenget var uansett ikke dine teorier om verden, som lett kan feies unna som irrasjonell trolling, men at du faktisk selv støtter samme politikk angående Palestina som deler av Israels venstreside og deler av Israels kommunister.

Er denne politikken et hat av demokrati og frihet?

Ja.

Lenke til kommentar

Er kansje ikke det mest relevante å komme med, men jeg har selv blitt kalt for anti-semetist.

Tja, kansje ikke så rart etter uttalesen; "Yay! Her kommer guds utvalgte. Jeg gjemmer meg".

Nå har jeg bare vært i kontakt med jødiske turister, siden jeg jobber som guide i en stavkirke, men en av de verste folkegruppene å kunne få, er en gruppe med Israelitter. Jeg har ingenting i mot jøder, men bortimot alle de fra Israel, som jeg har møtt på, har vist en frekkhet og arroganse, samt neglisjering for Kirken (Som ikke bare er ett kristelig symbol, men òg ett gedigent historisk monument!).

Jeg merker at jeg dør litt inni meg, når jeg ber de om å ikke ta bilder, for å så måtte gjenta det flere ganger, mens de fyrer av ene blitz-flashet etter det andre.

Det gikk så langt til slutt, at jeg tok og holdt hånden forran kameraene mens jeg sa; "NO_PHOTOS". De skjelte meg ut etter alle noter.

"He there is a take photo, why not stop him? Why not we take photo?!", herlige motargumenter.

Ble heller ikke særlig varm inni meg, når de begynte å løpe opp i prekestolen (som man ikke har lov til å gå opp i, duh.) mens de tok bilder av seg selv, og liksompreket til resten som sto og gapskrattet.

Det var heller ikke koslig når jeg måtte pent be dem om å stumpe røyken sin som de nøt utenfor kirken, mens jeg pekte på skiltet med skriften; "No smoking", og ett bilde av en sigarett i en runding, med ett rødt kryss over.

Det var i hvert fall ikke koslig når han jeg snakket med tok opp telefonen sin og begynte å snakke.

"Hey! This is a grave yard, can you take it outside?", mens jeg imiterer en telefon med hendene og peker ut.

"Yes, yes. After phone. After phone".

Ikke at dette kan være representativt, turister er helvete, men de fra Israel ungår jeg.

Lenke til kommentar
Jeg støtter ikke Israel som et land

Hvorfor ikke?

9276132[/snapback]

Pga dets undertrykkelse av Palestina. Men det er ikke poenget, poenget er om jeg støtter Israel eller ei, har ingenting med jøder å gjøre. Selv landet er jødisk. Fordi jeg har ikke noe i mot jøder. Bare i mot Israels politikk.

Lenke til kommentar
Jeg støtter ikke Israel som et land

Hvorfor ikke?

9276132[/snapback]

Pga dets undertrykkelse av Palestina.

Hva er "Palestina"? Mener du områdene som Israel okkuperte etter at de ble angrepet derfra?

Fordi jeg har ikke noe i mot jøder. Bare i mot Israels politikk.

9279641[/snapback]

Hvilken del av Israels politikk?

Lenke til kommentar
Pga dets undertrykkelse av Palestina. Men det er ikke poenget, poenget er om jeg støtter Israel eller ei, har ingenting med jøder å gjøre. Selv landet er jødisk. Fordi jeg har ikke noe i mot jøder. Bare i mot Israels politikk

Du viser tydelig ingen kunnskap, og 100% populæritetsmening.

Jeg anbefaler at du finner filmen: PBS The 50 Years War Israel and the Arabs.

Og tydelig har du ingen kunnskap innen i historie til det palestinskefolket.

Dette er ikke en personangrep, men sannheten, basert på hva du har skrevet.

1+1 er ikke 3

Lenke til kommentar
Pga dets undertrykkelse av Palestina. Men det er ikke poenget, poenget er om jeg støtter Israel eller ei, har ingenting med jøder å gjøre. Selv landet er jødisk. Fordi jeg har ikke noe i mot jøder. Bare i mot Israels politikk

Du viser tydelig ingen kunnskap, og 100% populæritetsmening.

Jeg anbefaler at du finner filmen: PBS The 50 Years War Israel and the Arabs.

Og tydelig har du ingen kunnskap innen i historie til det palestinskefolket.

Dette er ikke en personangrep, men sannheten, basert på hva du har skrevet.

1+1 er ikke 3

9280430[/snapback]

Du bør ikke komme med beskyldninger om historieløshet. Du har konsekvent fornektet Israelske overgrep som til og med IDF bekrefter, linket til linker som direkte motbeviser dine egne poeng siden du ikke vet hva som er på hvilken side i konflikten, og gjort andre totalt historieløse blødmer. Men det var hyggelig å få vite hvor du får din mangel på info fra. Skal se om jeg finner dokumentaren.

Lenke til kommentar
Du bør ikke komme med beskyldninger om historieløshet. Du har konsekvent fornektet Israelske overgrep som til og med IDF bekrefter, linket til linker som direkte motbeviser dine egne poeng siden du ikke vet hva som er på hvilken side i konflikten, og gjort andre totalt historieløse blødmer. Men det var hyggelig å få vite hvor du får din mangel på info fra. Skal se om jeg finner dokumentaren.

9281924[/snapback]

Ta en titt på filmen først.. Så kan vi diskutere om historieløshet.... Ja da kan vi virkelig diskutere...

Det som er bra med dokumentaren, er at den med virkende politiker er inkludert.

De snakker i sin egne ord, og dele egne tanker...

Så kan vi diskutere mer nå du har sett den.. Have fun!

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...