FranzJosef Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Noen som har erfaringer med disse? MGM og pyramide.. F.eks. Herbalife, Natures own og div. Jeg var for noen år siden innom Herbalife, var et helvetes styr. Masse løfter og garantier om ditt og datt og penger tilbake hvis ikke ditt og datt skjedde. Investerte over 30 000 kr, mot garantier på at jeg skulle få alt tilbake hvis jeg sluttet, og de skulle følge meg opp tett og hjelpe meg med alt osv. Fikk igjen under halvparten når jeg sluttet, og flere der skyldte meg penger for flere tusen. Og før folk sier at alle som går på sånt er dumme og blåste osv så sier jeg bare at hvert tilfelle er ulikt, og en kan bli servert enorme løgner og enorme lovnader og garantier og da stiller alt seg i det minste ANNERLEDES, selv om det ikke kan forsvares eller at det dermed noengang er lurt å gå på sånt. Andre som har opplevd noe liknende? Hvordan kom dere ut, og med hvilke resultater? Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 artig emne. satt akkurat tenkte på hvilke pyramider som er aktive der ute idag. Noen som vet? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Siste jeg var borti var at man skulle selge kaffetraktere, for så å selge veldig "eksklusiv" kaffe til disse... (så fikk du prosenter av det de "under" deg selger) Alt forklart på ett hotell, der de serverte kaffe og en bedre middag... Middagen var grei den, men... ikke faen om jeg gidder å selge kaffetraktere... (ivertfall ikke når de koster noe a.la 2500.-) Jeg har vært på slike "vekkelsesmøter" der man blir lovet gull og grønne skoger, er veldig lett å si at folk er dumme osv... MEN, når man er der og alle rundt deg er gira, "sjefen" står der med flotte plansjer... lovnader i hytt og gevær... ny hytte.. en million osv.. osv... Det er lett å bli revet med (tenk bare på timeshareleilighetene) har vært med på ett slikt opplegg (nei, jeg kjøpte meg ikke timeshareleilighet, men, jeg fikk god vin.. og en bedre middag gratis.. ) Det er trikset, de viser deg en bit av ett liv de fleste vil ha og får folk til å tro at de omtrent kan sitte i sofaen og få alt dette. Lenke til kommentar
PENGERiLOMMA Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg har hørt om en sånn kinesisk vitaminjuice som visstnok selges i gjennom et slags pyramidenettverk. Koster vist ett par hundre kroner for literen. Ellers er vel telefonselskapet ACN på grensen til å være pyramidespill, eller hvertfall under kategorien multi level marketing. Der må en betale for å få lov til å selge mobilabonnement på provisjon, hehe Lenke til kommentar
oniko Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 De som sitter på toppen kommer som regel godt ut av det Alle andre faller inn i kategorien "lettlurt". Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Og før folk sier at alle som går på sånt er dumme og blåste osv så sier jeg bare at hvert tilfelle er ulikt, og en kan bli servert enorme løgner og enorme lovnader og garantier og da stiller alt seg i det minste ANNERLEDES, selv om det ikke kan forsvares eller at det dermed noengang er lurt å gå på sånt. Det eneste som er ulikt er på hvilke tidspunkt man blir engasjert i MLM prosessen. For hver krone en person skal tjene, så skal en annen en bruke den samme kronen, med det resultatet at du sitter på en rekke hendelser, som ikke er uendelig. Rett og slett fordi markedet av medlemmer ikke er stort nok. Og om produktet som faktisk selges er så genialt som det ofte blir fremhevet så hvorfor dele overskuddet med noen andre enn seg selv. Altså motivasjonen må komme av andre grunner, som å hente inn penger i et leddspill. tanstaafl! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå