Endre Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Beklager at dette ble langt, håper noen gidder å lese alt. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en Thermalright Ultra 120 Extreme, men nå har jeg bestemt meg for vannkjøling i stedet, mest sannsynlig. Systemet som skal kjøles består av Gigabyte P35-DS3P, E6850, X1950 Pro, 2x1 GB Ballistix 5300 og Corsair 620W. Alt skal inn i mitt gamle Chieftec miditower, som jeg tviholder på. Å kjøpe et system jeg er fornøyd med her til lands blir alt for dyrt, så jeg lurer på å bestille fra SidewinderComputers.com. Har mailet og spurt om de kan merke så jeg unngår moms, men foreløpig ikke fått svar - noen som har erfaring derfra? Her er et utkast til handlevogna, om ikke nødvendigvis komponentene jeg ender opp med. Pumpa blir nok heller en -B, men den hadde de ikke inne (er eneste forskjell at man kan justere farta på den dyreste?). Jeg har et gammelt WaterChill-sett liggende. Komplett med CPU-blokk (s.A), chipset-blokk og 1x120-radiator. Pumpa virker ikke. Jeg kan bruke chipset-blokka, har sjekka. Trenger bare nye nipler. Og jeg kan jo bruke radiatoren, med nye nipler - men er det verdt det, når jeg skal ha en 3x120-rad i tillegg? Blir jo ekstra slanger og styr. En ting jeg trenger deres eksperthjelp til er alt småtteriet. Hvilke nipler, slanger, klemmer osv. jeg bør kjøpe, og i hvilke kvanta. Har altså bare vært borti ferdigsett før. Og så er det dette med radiatorplassering. Har grublet mye, og kommet fram til at jeg kan ha 3x120-raddisen nederst i kabinettet, og mekke noen nye bein på 3-5 cm så jeg kan ha viftene under kabinettet. Og evt. den lille raddisen enten ved siden av hovedkortet eller på toppen (begge steder er det også plass til en 2x120). Jeg kan overtales til å kjøpe et nytt kabinett, men det skal litt til. Ikke alltid så greit å få vannkjølingskabaler til å gå opp. Setter pris på alle svar. Endret 29. juli 2007 av Endre Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Har nå forsøkt å lage en komplett handlevogn. Går nok for 3/8" slange, har hørt forskjellen i verste fall er i nærheten av en grad til 1/2". Det var tomt for vanlig Tygon, da ble det svart. Tenker jeg bruker strips i stedet for klemmer, burde vel holde, har svarte strips som matcher slangen fint. Vil alt dette passe, ser det greit ut? Noe jeg mangler? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Ser veldig bra ut det. HVa heter butikken du bestiller fra? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 http://www.sidewindercomputers.com Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 http://www.sidewindercomputers.com 9166675[/snapback] Blir nok rimligst det ja. Du får ha lykke til. Ser ikke ut til at du har glemt noe. Kanskje du kan trenge viftestyring til de få viftene du har igjen? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Nja, har en gammel Rheobus som har to fungerende kanaler. Lurte på det, men de hadde ingen som fristet. Henholdsvis kabinett- og radiatorvifter skal seriekobles. Kabinettviftene er stille nok, da blir det en kanal til hver radiator. Skulle kanskje hatt noen ramsinks til X1950 Pro-kortet. Noen som vet om den standardkjøleren som dekker hele dritten kjøler minnet på noen måte? Kortet klokker uansett dårlig, så jeg gidder ikke benche noe særlig med det, og da bryr jeg meg lite om 10 MHz ekstra, men hvis chippene trenger kjøling må jeg jo ha det. Lurte på å droppe GPU-blokka, som jeg kanskje ikke kan bruke ved neste oppgradering men da "måtte" jeg jo uansett hatt en ny kjøler for å slippe støy. Koster tross alt bare 270 kr for blokka, gøy å handle fra USA. Fikk svar på henvendelsen min, jeg lurte på om de kan merke som gave, det gjør de forståelig nok ikke. Men "we can declare it as low as humanly and reasonably possible to help you avoid unnecessary taxation", så det blir i verste fall et par hundrelapper+gebyr. Havner uansett under 3000 for alt i den handlevogna inkl. alt. Laget en tilsvarende handlevogn hos Microplex, med noe litt dårligere, havnet på 4300 kr+frakt... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Kjøper raddis, pumpe og CPU-blokk (samme som i lista) og Swiftech MicroRes brukt. Alt med 1/2" nipler, men jeg vil ikke ha så tjukke slanger. Går det greit med 7/16" slange på 1/2" nipler? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Det går helt fint med 7/16" på 1/2" nipler ja. Personlig bruker jeg 1/2" tygon-slange på 1/2" nipler, og det fungerer utmerket. Jeg synes ikke det blir for stort, men så har jeg også et hav med plass i stackeren min Btw, 3x120 radiator i et midi kabinett blir svæært. Jeg har det i stackeren min, men der er det faktisk plass til en både i topp, bunn og front... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Vet, skal altså ha viftene på undersida av kabinettet, og radiatoren på innsida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå