Gå til innhold

venteliste nr 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nasjonalt suppleringsopptak til enkelte studier. Kun søkere som får nytt tilbud eller er blitt studiekvalifisert etter hovedopptaket, vil få svar i det nasjonale suppleringsopptaket ca. 29. juli.

jeg står på venteliste jeg og. Men jeg sjekket nettop min side på SO.no og det står fortsatt venteliste. 29.juli, det er jo idag det?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg står som nr.2 på venteliste på hio (bygg ing.), og samtidig står det at det trolig ikke vil bli tatt inn flere søkere. Men er det ikke en god del som takker nei pga. verneplikt? Blir de plassene ledige? Er vel over 100 plasser..

9164391[/snapback]

Ja, men nei er vel riktig svar her.

Det de gjør på mange studier er at de overbooker dem. La oss si at det er 100 studieplasser og de fra tidligere år har erfart at 20 stk i snitt dropper ut. Da tar de inn 120 studenter på hovedinntaket og ingen på suppleringsopptaket (som er i dag).

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg står som nr.2 på venteliste på hio (bygg ing.), og samtidig står det at det trolig ikke vil bli tatt inn flere søkere. Men er det ikke en god del som takker nei pga. verneplikt? Blir de plassene ledige? Er vel over 100 plasser..

9164391[/snapback]

Det de gjør på mange studier er at de overbooker dem. La oss si at det er 100 studieplasser og de fra tidligere år har erfart at 20 stk i snitt dropper ut. Da tar de inn 120 studenter på hovedinntaket og ingen på suppleringsopptaket (som er i dag).

9165646[/snapback]

Men igjen så er det ikke før på kvelden i dag at plassene blir delt ut!! Lykket til! Jeg venter også spent på svar!

Lenke til kommentar
Hei!

9164391[/snapback]

9165646[/snapback]

Men igjen så er det ikke før på kvelden i dag at plassene blir delt ut!! Lykket til! Jeg venter også spent på svar!

9166024[/snapback]

vilken plass ligger du på?

Endret av theydestroyedme
Lenke til kommentar

Jeg ligger på plass nummer 2 på ventelista på medisin i Oslo. Er og veldig spent. :-)

Uansett om jeg ikke kommer inn i dette suppleringsopptaket skal jeg ringe en eller annen som er ansvarlig for opptaket og høre om det er mulig å få plass. Var en av de lederne der som tilba seg å hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått tildelt noen plass siden de rotet litt med hobedopptaket mitt.. (les: SO gjorde en grådig feil, har jeg noen sjanse)

Men har en dårlig følelse på at det ikke går min vei!

Si i fra med en gang når dere har fått vite noe da!

:dribble:

Lenke til kommentar
Jeg ligger på plass nummer 2 på ventelista på medisin i Oslo. Er og veldig spent. :-)

Uansett om jeg ikke kommer inn i dette suppleringsopptaket skal jeg ringe en eller annen som er ansvarlig for opptaket og høre om det er mulig å få plass. Var en av de lederne der som tilba seg å hjelpe meg.

9166440[/snapback]

jeg har lagt merke til at mange av ledige plassene ble delt ut til søkerne i ordinærkvoten.

F.eks den 20.juli var jeg nr.34/3 (ordnkv/prm.kv), mens nå er jeg nr.28/2 på venteliste.

Altså jeg har bare gått ned 1 plass på primærkvoten, mens jeg har gått ned hele 6 plass i ord.kv! Det samme gjelder førstevalget mitt... jeg trodde det skulle være lettere for primærsøkere..

Lenke til kommentar
Merkelig.. men har svaret ditt kommet nå eller er det bare sånn som har skjedd i løpet av de siste dagene?

9167176[/snapback]

har bare skjedd i løpet av de siste dagene ja.. men idag kom melding opp angående 2.valget mitt, at de trolig ikke ville ta inn flere. Hva med deg? Fått svar?

Lenke til kommentar
Merkelig.. men har svaret ditt kommet nå eller er det bare sånn som har skjedd i løpet av de siste dagene?

9167176[/snapback]

har bare skjedd i løpet av de siste dagene ja.. men idag kom melding opp angående 2.valget mitt, at de trolig ikke ville ta inn flere. Hva med deg? Fått svar?

9167348[/snapback]

Nei, har ikke kommet noe enda.. var nettop å sjekket.. men har "Siste oppdatering

fra saksbehandler" datoen blitt endret til dagens dato? Min står som den 27.juli.. så de har ikke vært innom enda og gjort noe.. men det er jo søndag så kanskje det ikke vil komme noe før i morra! lei av å vente... føler at jeg ikke har gjort annet den siste uka..

Lenke til kommentar

9167176[/snapback]

9167348[/snapback]

Nei, har ikke kommet noe enda.. var nettop å sjekket.. men har "Siste oppdatering

fra saksbehandler" datoen blitt endret til dagens dato? Min står som den 27.juli.. så de har ikke vært innom enda og gjort noe.. men det er jo søndag så kanskje det ikke vil komme noe før i morra! lei av å vente... føler at jeg ikke har gjort annet den siste uka..

9167536[/snapback]

På meg står det 29.juli, men har ikke skjedd noe endringer, annet enn den beskjeden som kom opp .. det er stressende å drive å vente ja.. men det er bra at det står 27.juli på deg da. så det kan hende at de har løst problemet ditt.. bare ikke oppdatert det.

Endret av TheGreatKhali
Lenke til kommentar

9167176[/snapback]

9167348[/snapback]

9167536[/snapback]

På meg står det 29.juli, men har ikke skjedd noe endringer, annet enn den beskjeden som kom opp .. det er stressende å drive å vente ja.. men det er bra at det står 27.juli på deg da. så det kan hende at de har løst problemet ditt.. bare ikke oppdatert det.

9167644[/snapback]

Ja huff, det er skikkelig tøft... men si i fra her når du har kommet i kontakt med de da, på en eller anna måte! Enten det er i dag eller i morra! Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
vent litt.. nå dukka det opp noe.. ventelisteplass nr 1 står det nå! Jøss! hva kan det være? har du noen som helst peil på når man skal få vite om det med venteplass?

9167713[/snapback]

bra da! du kan egentlig rykke opp helt frem til 14-15.august! Kjenner folk som ifjor kom inn helt til slutt... jeg har også fått opp en ny melding nå. Det står: "Tilbud om studieplass. (Hovedopptaket) Gammelt frafalt tilbud pga nyere tilbud på høyere prioritet".

Men det står ikke enda at jeg har fått tilbud på høyere prioritet.

Endret av TheGreatKhali
Lenke til kommentar
vent litt.. nå dukka det opp noe.. ventelisteplass nr 1 står det nå! Jøss! hva kan det være? har du noen som helst peil på når man skal få vite om det med venteplass?

9167713[/snapback]

bra da! du kan egentlig rykke opp helt frem til 14-15.august! Kjenner folk som ifjor kom inn helt til slutt... jeg har også fått opp en ny melding nå. Det står: "Tilbud om studieplass. (Hovedopptaket) Gammelt frafalt tilbud pga nyere tilbud på høyere prioritet".

Men det står ikke enda at jeg har fått tilbud på høyere prioritet.

9167778[/snapback]

Men fikk du ikke tilbud på studieplassen som du ønsket deg? eller har du fått tilbud på noe lenger nede på prioritetslisten? Hvis det er casen så tror jeg at du faktisk ikke kan få et tilbud høyere på pri listen.. :(

Men kødder du? kan det faktisk hende at jeg må vente heeeelt til da?! Shit! Neidu, jeg ringer SO i morra og hører hva som skal til for å få plass! ;)

Lenke til kommentar
OK sånn som jeg har forstått det så er det slik at ventelista blir oppdatert helt til skolestart? ikke bare idag?

9167814[/snapback]

Ja.. tror det. http://info.samordnaopptak.no/soeking_og_o...r_og_prosedyrer

Siste opptak begynner 5.august.

Men før den siste meldingen stod det at jeg hadde takket ja til tilbudet, men ikke møteregistrert svaret. Så det er alltid en del som ikke møter opp første skoledag, og da blir det ledige studieplasser.

Endret av TheGreatKhali
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...