Tumbleweed Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Det regner kattunger og gamle kjerringer i Trondheim i kveld, og tv-signalene blir dårlige. Har parabol fra canaldigital. Noen triks for å unngå vær-trøbbel? Montere skjerm eller folie eller noe? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 En skjerm over hodene vill nokk sikkert funka.. om vintern (særlig her i nord) bruker paraboln å dette ut... men da er hodene på paraboln dekt med sny.. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Signalet fra satellitt faller ut uansett hvor stor antennen er og hvor godt den er regnbeskyttet. Er det skybrudd/ ekstrem regn så er det ikke så mye å gjøre. Signalet skal ikke falle ut i normalt regnvær men av og til holder det at det styrtregner kraftig 1-2km mot sør/vest En dårlig justert antenne får større problemer. Noen har også satt på flere LNB'er på parabol beregnet for 1 LNB og da kan 1-vest være sidematet opp til 13-14 grader noe som selvfølgelig reduserer signalet fra Canal Digital betydelig. Jeg har en 55cm under tak. Det er en fordel siden det da ikke kommer regndråper mellom LNB og antenne hvor signalet er mest konsentrert. Det fungerer rimelig bra men det er selvfølgelig utfall i skybrudd - det er det også på min 1.2meter men kortere utfall. Kan nesten ikke huske sist jeg hadde regnutfall på 55cm antennen enda det har regnet ganske mye i sommer.... Fordelen med større antenne er skjeldnere utfall og når det blir utfall så varer det kortere tid. Det finnes værbeskyttere men jeg tror først og fremst de er effektive mot snø dersom de er montert riktig. Dersom signalet må passere værbeskyttelsen/plexiglasset så kan det redusere signalkvaliteten pga. signalbrytning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå