Gå til innhold

en spesiell maate for aa lose rubiks kube?

mfb

Anbefalte innlegg

jeg og en kompis har en rubiks kube hver. det som er problemet er at vi kun klarer aa lose en side, og komme en firkant unna den 2. siden ved at vi har 8/9 som er riktig farge.

vi klarer hverken aa lose kuben, eller faa mer enn 1 side med lik farge.

det jeg lurer paa er om det er slik at man skal ta en hel side forst og deretter prove paa den 2. siden eller om det er noen andre maater for aa fullfore kuben?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

løsing av en rubix kube skjer i en systematisk oppdelt prosess. først setter man noen klosser på rett plass, dermed noen andre osv. til dette brukes forskjellige håndgrep med forkortelser. man starter som regel med å få et hvitt kryss.

søk etter løsning på internet. går ikke an å lære seg selv med mindre man sitter i ukesvis.

det er svært lett når man kan det, men må gjøres regelmessig, ellers er det fort å glemme :)

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

jeg har allerede funnet steg-for-steg guider, men er ikke det jeg er interesert i.

Jeg vil klare aa losse dne selv. Holdt paa en god stund og etterhvert klarte jeg en side, men naa sliter jeg med aa faa 2 sider og lurer paa om det er noe spesielt man prover aa gjore. Har hort noe saant som at man skal faa to "rammer" og deretter to kryss osv. og da gaar det.

Er det noe saant? hadde vaert fint om en som kan det og har litt greie paa det (kanskje har klart kuben?) svarte..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Bruker-127711

Har litt problemer med å forstå jeg også..

Jeg lurer også på hvordan man løser en sånn Rubiks kube nå.

Er en del bra filmer på Youtube:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har litt problemer med å forstå jeg også..

Jeg lurer også på hvordan man løser en sånn Rubiks kube nå.

Er en del bra filmer på Youtube:)

Jeg vil anbefale filmene til Pogobat, de er enkle og grei, pluss at det er et veldig enkelt system med bare noen få algoritmer, mye lettere å lære enn F2L metoden, som bruker over femti

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...